خبرگزاری کار ایران

نیوزویک بررسی کرد؛

نگرانی آمریکا از تقویت مواضع دفاعی ایران

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۶۱۰

نیوزویک آمریکا ضمن بازتاب خبر اظهارات رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران درباره توان دفاعی این کشور در صورت هرگونه حمله احتمالی از سوی غرب نوشت: بعد از حمله موشکی ترامپ به سوریه، ایران و کره شمالی ابعاد دفاعی‌شان را تقویت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به  نقل از روزنامه نیوزویک آمریکا رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به غرب هشدار داد که نیروهای ایران آماده دفاع از کشور در برابر هر نوع حمله احتمالی هستند و می‌توانند پیروز باشند.

در این گزارش ادعا شده بعد از حمله موشکی ترامپ به سوریه، ایران و کره شمالی ابعاد دفاعی‌شان را تقویت کرده‌اند. ترامپ، منتقد ایران است و بارها توافق هسته‌ای را تهدید به نابودی کرده است.

بر اساس این گزارش تلاش‌های ترامپ برای نابودی برجام و برای یافتن شواهدی دال بر نقض این توافق، توسط ایران به جایی نرسیده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: ایران و آمریکا هر دو به شدت درگیر مبارزه با داعش در سوریه هستند اما هر یک، از گروه‌های مخالف هم حمایت کنند. با ادعای داعش مبنی بر خلافت اسلامی در خاورمیانه، ایران به سرعت نفوذش را در منطقه بسط داد و متحدانش در عراق و سوریه و لبنان و یمن نقش محوری را برعهده گرفتند. قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای سپاه قدس گفته نقش ایران نقش واشنگتن در منطقه را تحت الشعاع قرار داده است.

این روزنامه آمریکایی مدعی شده این بار منافع مشترک و در عین حال متضاد ایران و امریکا در منطقه کوهستانی بین لبنان و سوریه واقع شده است. اوایل ماه نیروهای لبنانی مورد حمایت آمریکا عملیات‌هایی را علیه داعش در مرزهای شرقی ترتیب دادند در حالی که حزب‌الله لبنان و متحدانش در سوریه که مورد حمایت ایران هستند، عملیات‌های مجزایی را کلید زدند و این عملیات‌ها همزمان با عملیات آمریکا در مرزهای غربی شکل گرفت.

بر اساس این گزارش، این درگیری‌ها روز یکشنبه با آتش بسی که مورد حمایت سوریه و لبنان و حزب الله نیز بود به پایان رسید و گفته می‌شود قرار است مذاکراتی با داعش برای مشخص شدن سرنوشت 9 سرباز لبنانی ربوده شده در سال ۲۰۱۴ صورت گیرد. آمریکا با این حال از این توافق حمایت نکرده و راه را بر کاروان‌هایی که صدها داعشی و خانواده‌هایشان که بر اساس بخشی از این معاهده اجازه خروج داشتند، بست. حزب الله روز شنبه اعلام کرد که این کاروان به مناطق تحت کنترل دولت سوریه منتقل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز