خبرگزاری کار ایران

نوبخت در پاسخ به ایلنا:

برخی فکر می‌کنند یکسان‌سازی نرخ ارز موجب افزایش قیمت آن می‌شود/ در بخشی از موارد باید سیاست‌ها انبساطی باشد

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۸۰۵

سخنگوی دولت گفت: برخی فکر می‌کنند یکسان‌سازی قیمت ارز موجب افزایش قیمت ارز می‌شود و تقاضا هم بالا می‌رود و همین موجب گرانی قیمت ارز می‌شود. کاهش قدرت پول ملی به نفع ما نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوال ایلنا، درباره تلاش بانک مرکزی برای یکسان‌سازی قیمت ارز و اینکه  آیا سیاست‌های موجب خروج از رکود بدون افزایش تورم خواهد شد، گفت: یکسان‌سازی نرخ ارز از سیاست‌های دولت است و در این باره در دولت یازدهم نیز اقداماتی صورت گرفت.

وی ادامه داد: با این وجود، برخی فکر می‌کنند یکسان‌سازی قیمت ارز موجب افزایش قیمت ارز می‌شود و تقاضا هم بالا می‌رود و همین موجب گرانی قیمت ارز می‌شود. کاهش قدرت پول ملی به نفع ما نیست.

نوبخت گفت: در دیداری هم که با مقام معظم رهبری داشتیم، مطالبه رهبری افزایش قدرت پول ملی بود. ما در این چارچوب دو سیاست داریم؛ در بخشی از قسمت‌ها باید تورم را مهار کنیم بنابراین نباید سیاست‌مان انبساطی باشد ولی در بخشی از سیاست‌ها برای افزایش تولید و ایجاد رونق باید سیاست‌ها انبساطی باشد. ما برحسب مورد عمل خواهیم کرد با این وجود باید شاهد یک تعادل در بازار پولی کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز