خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های استان تهران:

فقط ۴۱ زندانی استان تهران بی‌سواد هستند

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۰۳۸

مدیرکل زندان‌های استان تهران از کاهش آمار بی‌سوادی در زندان‌های استان تهران خبر داد و تاکید کرد: با کاهش آمارها، تعداد زندانیان بی‌سواد به ۴۱ نفر رسیده است.

به گزارش ایلنا، مصطفی محبی در نشست تخصصی با محوریت بررسی عملکرد فعالیت‌های نهضت سوادآموزی در زندان‌های استان، از کاهش آمار بی‌سوادان به تعداد ۴۱ نفر خبر داد و گفت: یکی از خدمات اجتماعی شاخص که مددجویان در بدو ورود به زندان‌های استان دریافت می‌کنند تعیین میزان تحصیلات مددجویان در پرونده شخصیتی است که این امر به منظور ارتقای سطح تحصیلی و جلوگیری از اتلاف وقت مددجویان در دوران تحمل حبس انجام می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: در این راستا با مهیا کردن زیرساخت‌های لازم، مددجویان علاقه‌مند و واجد شرایط می‌توانند درسطوح مختلف از نهضت سوادآموزی تا دانشگاه ادامه تحصیل کنند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران یادآور شد: مدجویان دارای تابعیت ایرانی و زیر ۶۰ سال که از نعمت سواد خواندن و نوشتن برخوردار نیستند پس از شناسایی، مصاحبه چهره به چهره و بررسی اطلاعات سجلی، در سامانه نهضت سوادآموزی ثبت‌نام شده و تحت آموزش‌های فرد به فرد و کلاسی قرار می‌گیرند.

به گفته محبی آموزش این دوره‌ها توسط روحانیون و مددجویان دارای تحصیلات دانشگاهی اجرا شده و در پایان به افراد شرکت‌کننده در آزمون نهایی که از سوی آموزش و پرورش برگزار می‌شود، در صورت موفقیت گواهینامه نهضت سوادآموزی (یدون اشاره به نام زندان) تعلق می‌گیرد. 

مدیرکل زندان‌های استان گفت که سیر نزولی آمار بیسوادان در سال جاری نسبت به سنوات گذشته بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز