خبرگزاری کار ایران

زارع در موافقت با وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی:

۳۵۰ درصد ظرفیت حمل و نقل افزایش یافته است/ آخوندی با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌ها عملکرد موفقی داشته است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۹۳۰

نماینده بوانات و خرمبید در مجلس تاکید کرد:‌ پروژه‌هایی همچون چابهار، زاهدان و مشهد از طریق بخش خصوصی ساخته شده‌اند. بیش از پنج هزار کیلومتر راه روستایی ساخته شده که هزار کیلومتر در هرمزگان بوده است و در این چارچوب، ۳۵۰ درصد به ظرفیت حمل و نقل ما افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحیم زارع در جریان رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در صحن علنی مجلس و در موافقت با عباس آخوندی گفت: کسی منکر مشکلات موجود در وزارت راه و شهرسازی نیست و با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌ها آقای آخوندی در مجموعه راه و شهرسازی موفق بوده‌اند. 

او درخصوص عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن اظهار داشت: درخصوص موضوع مسکن، نقش وزارت راه و شهرسازی در سیاستگذاری و تولید، شاید شصت، هفتاد درصد باشد ولی در اجرا این نقش فقط پنج درصد است و مجموعه‌ای از عوامل باید دست به دست بدهد تا مسکن را رونق بدهیم. 

نماینده بوانات و خرمبید در مجلس با بیان اینکه موقعی که نگاه سیستمی نداشته باشیم همه گناه‌ها را به گردن وزارت راه و شهرسازی می‌اندازیم، تصریح کرد: در رابطه با عملکرد چهار ساله آقای آخوندی در حوزه مسکن باید بگوییم که شش سال قبل از ایشان، ۴۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت ولی در دوره آقای آخوندی فقط هفت هزار میلیارد تومان گذشته شد و این مسئله، یعنی کاهش اعتبارات به یک هفتم. 

زارع با بیان اینکه‌ ارزش پول در این مدت یک سوم شده است، خاطرنشان کرد: در دوران آخوندی دو میلیارد دلار تسهیلات ارزی در حوزه مسکن تخصیص داده شد اما ۵۰ درصد مسکن مهر در دوران ایشان به بهره‌برداری رسید و ۵۰ درصد هم قبل از ایشان. موقعی که ورودی ما پنج است نمی‌توان نمره ۲۰ داد. 

او با بیان اینکه ۸۰ درصد ساخت در حوزه مسکن نیازمند و وابسته به تسهیلات است، ابراز داشت: در شرایط کنونی مجموعه نظام بانکی برایش رقمی باقی نمانده است و دیگر توانی برای پرداخت تسهیلات ندارد. آقای روحانی روز سه‌شنبه گفتند که از آقای آخوندی می‌خواهیم تا بخش مسکن از رکود خارج شود اما ابتدا باید آقای روحانی، خود دست به کار شوند و نظام بانکی و سازمان مدیریت فعال شوند تا این حوزه رونق یابد. ما اگر بخواهیم نقش وزارت راه و شهرسازی را در نظر بگیریم شاید این درصد به سختی به ۲۰ درصد برسد. 

این نماینده موافق آخوندی با اشاره به دیگر فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: یک بعد توسعه کشور حمل و نقل است. کلید توسعه کشور و توسعه اقتصادی و اجتماعی، حمل و نقل است و این حوزه واسط فعالیت‌های کشاورزی، بازرگانی، تولیدی، صنعتی و... است. 

زارع اضافه کرد: طی چهار سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای انجام کارهای زیربنایی، زیرساختی و راه‌سازی اختصاص داده شده است که تنها ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخته شده و مطالبات آن بر گردن وزارت راه و شهرسازی است. وزارت راه و شهرسازی، ۱۶۳ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد ولی در سال فقط شش هزار میلیارد بودجه اختصاص داده‌ایم. 

او با بیان اینکه درخصوص هواپیما، ۲۰۰ فروند به‌روز و در کلاس جهانی به کشور وارد شده است، یادآور شد: اگر بخواهیم به بحث سرمایه‌گذاری خارجی در راستای اقتصاد مقاومتی بپردازیم، این کار قدمی در آن باره است. مجموعه آن ۳۳ هزار میلیارد دلار است. 

نماینده بوانات و خرمبید در مجلس ادامه داد:‌ پروژه‌هایی همچون چابهار، زاهدان و مشهد از طریق بخش خصوصی ساخته شده‌اند. بیش از پنج هزار کیلومتر راه روستایی ساخته شده که هزار کیلومتر در هرمزگان بوده است و در این چارچوب، ۳۵۰ درصد به ظرفیت حمل و نقل ما افزایش یافته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز