خبرگزاری کار ایران

شهریاری در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

کرباسیان بدون وابستگی جناحی برای مملکت کار کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۳۷۰

نماینده دشتی و تنگستان در دفاع از وزیر پیشنهادی اقتصاد،گفت: کرباسیان فعالانه در زمینه صدور کالا به خارج از کشور به فعالیت پرداخته است و اولین کسی است که دروازه ورود دلار به کشور را باز کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدکمال‌الدین شهریاری در جلسه رای اعتماد مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی، گفت: موفقیت آقای روحانی به عنوان ریاست محترم جمهور در کسب اکثریت آرای مردم میهن اسلامی را تبریک عرض می‌کنم و من برای دفاع از یازده وزیر پیشنهادی دولت ثبت نام کردم که عبارتند از علوی، کرباسیان، ظریف، قاضی‌زاده هاشمی، ربیعی، حجتی، آخوندی، شریعتمداری، رحمانی‌فضلی، زنگنه، بیطرف که قرعه دفاع به آقای کرباسیان افتاده است.

او در دفاع از عملکرد وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: آنچه می‌خواهم راجع به ایشان بگویم حاصل ۲۵ سال شناخت در حوزه عمل و تجربه کاری است و از دوره سوم مجلس توفیق همکاری با رئیس جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرای دولت را داشته‌ام و شناخت کامل از بیشتر عزیزانی که به عنوان وزیر پیشنهاد شدند دارم.

نماینده دشتی و تنگستان با اشاره به گزارش کارشناسی معاونت نظارت مجلس در رابطه با تطبیق برنامه وزرای پیشنهادی با وظایف قانومی و وزارتخانه و سازمان‌ها گفت:  ۱۸ صفحه از این گزارش معاونت نظارت مجلس به خط مشی کرباسیان که برنامه‌های خود را اعلام کرده است، اختصاص دارد و کمترین انحراف نسبت به برنامه‌های  او با برنامه دولت دیده شده است.

شهریاری اظهار داشت: کرباسیان در ارائه برنامه چیزی از خود خلق نکرده و نمایندگانی که در مخالفت با او مطالی می‌گویند چیزی در برنامه او ندیده‌اند و باید گفت، دستگاه‌های اجرایی مدیر اجرایی برنامه هستند و ما هستیم که می‌گوییم دستگاه‌ها چه کنند و چه نکنند و برنامه وزیر پیشنهادی طبق سند چشم‌انداز، سیاست اقتصاد مقاومتی، برنامه پنجم و ششم توسعه و بودجه سالانه است و قرار نیست ایشان خارج از مصوبات در برنامه‌های خود بگنجانند.

نماینده دشتی و تنگستان ادامه داد: آقای کرباسیان در سال ۶۰ در دولت رجایی به عنوان قائم مقام سازمان برنامه و بودجه بوده و در زمان ریاست جمهوری رهبری معاونت صنایع را عهده‌دار بوده است و در تمامی دولت‌ها ایشان کار کردند و این نشان‌دهنده شخصیت ایشان است که بدون هیچ وابستگی و خط مشی جناحی برای مملکت کار کردند و ادعا و حاشیه‌ای نداشته‌اند.

او افزود: همکارانی که در مخالفت وزیر پیشنهادی صبحت کردند هیچ کدام نسبت به گذشته و سابقه او یک کلمه منفی بیان نکردند و باید از انصاف آنها تشکر کرد لذا کرباسیان جز خدمت به جمهوری اسلامی کار دیگری نکرده است و خط سیاسی و جناحی نداشته و این برای اقتصاد ما ضروری است لذا هر وقت اقتصاد سیاسی شود دولت و کشور ضربه می‌خورند. 

شهریاری بیان کرد: کرباسیان در دوران خدمت ۳۰ ساله در وزارت نفت، بازرگانی، صنایع سنگین و بسیاری از وزارتخانه‌های اقتصادی، کار کرده‌اند و ایشان جامع‌الاطراف هستند و اقتصاد خرد و کلان داخلی و خارجی را تجربه کرده‌است. 

او ادامه داد: کرباسیان نه تنها در دستگاه‌های دولتی بلکه در نهادهای عمومی غیردولتی هم خدمت کرده و خدمات ارزنده‌ای در ستاد اقتصادی در زمان ریاست آیت‌الله هاشمی داشته‌ و او فعالانه در صدور کالا به خارج از کشور به فعالیت پرداخته است و اولین کسی است که دروازه ورود دلار به کشور را باز کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز