خبرگزاری کار ایران

نماینده سردشت در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

اقتصاد و امنیت به هم گره خورده است/ کرباسیان برنامه‌های خود را شفاف ارائه دهد

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۳۴۷

نماینده سردشت و پیرانشهر تاکید کرد: موسسات مالی آرمان، کاسپین و فرشتگان از جمله موسساتی هستند که کارنامه خوبی ندارند و اعتماد مردم به نظام پولی را از بین برده‌اند.

به گزاش خبرنگار ایلنا، رسول خضری نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد صبح امروز در جلسه بررسی صلاحیت وزرای کابینه دوازدهم اظهار داشت: نکته ای که حائز اهمیت است بحث معیشت مردم و رکودی است که در کشور وجود دارد. به حدی رسیده که مردم دلشان برای تورم تنگ شده است.

او افزود: این در حالی است که باید چاره‌ای برای اصناف و مشاغل مختلف اندیشیده شود. در حال حاضر مشکلات موسسات مالی زبانزد خاص و عام شده و هنوز مردم پیگیر مطالبات خود در زمینه اختلاس‌های سه هزار میلیاردی هستند.

خضری با بیان اینکه نهادهای پولی کشور بسیار ضعیف عمل کرده‌اند، گفت: موسسات مالی آرمان، کاسپین و فرشتگان از جمله موسساتی هستند که کارنامه خوبی ندارند و اعتماد مردم به نظام پولی را از بین برده‌اند. چرا سیاست‌های بانک مرکزی انقباضی است اما سیاست‌های سازمان برنامه و بودجه انبساطی است.

او افزود: وزیر اقتصاد باید بتواند این موضوع را تعدیل کند. بحث دیگر در مورد مالیات است. بسیاری از صنایع به دلیل مشکلات مالیاتی و بیمه‌ها نمی‌توانند کار کنند . ضمن آنکه موضوع مالیات بر ارزش افزوده هنوز شفاف نیست و تکالیف ادارات مالیاتی نیز مشخص نیست. اینکه چرا باید برای یک کالا در پنج نقطه مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود، مشخص نیست.

نماینده پیرانشهر گفت: هنوز موانع بزرگی در خصوص راه‌اندازی کسب و کار وجود دارد و بحث اقتصاد و امنیت به هم گره خورده اما حلقه اتصال این حوزه مشخص  نیست.

خضری ادامه داد: توجه به موضوع اشتغال در مرزها و بحث کوله‌بری و معیشت مردم در مرزها حائز اهمیت است. ضمن آنکه موضوع ایجاد مناطق آزاد و سرمایه‌گذاری در آن نیز باید به صورت شفاف بررسی شود. انتظار ما از بزرگانی مانند آقای کرباسیان این است که برنامه‌های خود را به صورت شفاف ارائه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز