خبرگزاری کار ایران

احمد همتی به عنوان نماینده موافق کلیت برنامه دولت دوازدهم؛

فرهنگ امروز ماحصل کار چهل ساله است و نباید دولت یا فردی را مقصر دانست/ انتخاب کابینه‌ای که نظر همه را جلب کند دشوار است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۱۲۷

نماینده مردم سمنان با برشمردن مراکزی که مرتبط با فرهنگ کشور هستند گفت: مجموع بودجه اینها بیش از ۸۵ درصد بودجه فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. آیا اینها به ما گفته اند در حوزه فرهنگی چه می‌کنند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا احمد همتی ظهر امروز به عنوان نماینده موافق کلیت برنامه کابینه دوازدهم به برخی اظهارات نماینده مخالف طرح پیشنهادی دولت در امور فرهنگی اشاره کرد و گفت: برخی نمایندگان از رییس جمهور نقل قول کردند. ما مسلمان و مومن هستیم؛ باید نقل قول ها درست باشد. ایشان گفتند سه وزیر خانم در نظر داشتیم و گفتند به هر دلیل که ذکر نکردند وزیر زن انتخاب نشد.

نماینده مردم سمنان افزود: یکی از همکاران در مورد فرهنگ گفتند حوزه دین کجاست؟ اولا خوشبختانه تایید کردند کاندیدای وزارت فرهنگ از افراد با سابقه در حوزه‌های دینی هستند؛ ثانیا مراکزی که مرتبط با فرهنگ کشور هستند را به طور اجمالی نام می‌برم. شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان صدا و سیما که در همه زوایای زندگی ما نفوذ دارد، سازمان تبلیغات، سازمان‌های فرهنگی حوزه، نهادهای فرهنگی دینی از قبیل آستان‌های مختلف که هزاران مورد هستند، معاونت های فرهنگی شهرداری ها، سازمان های وابسته به نهاد های نظامی، رسانه های حاکمیتی و عمومی از نهادهای فرهنگی کشور محسوب می‌شوند.

او خاطر نشان کرد: مجموع بودجه اینها بیش از ۸۵ درصد بودجه فرهنگی وزارت ارشاد است. آیا اینها به ما گفته اند در حوزه فرهنگی چه می‌کنند؟ فرهنگ مقوله پیچیده ای است که به همه نهاد ها مرتبط است. آنچه تحت عنوان فرهنگ ایرانی اسلامی داریم ماحصل کار چهل ساله همه ماست و نباید وزارت خانه یا فرد یا دولتی را مقصر دانست. 

عضو فراکسیون امید گفت: در مورد حوزه قرآنی و مساجد آمارهای موجود موید است. تعداد موسسات قرآن و عترت سال ۹۵ افزایش داشته. تعداد کانون های فرهنگی مساجد سال ۹۰، ۱۳ هزار و سال ۹۶، ۲۳ هزار بوده است. میزان بودجه وزارت فرهنگ نسبت به سال ۹۰ بیش از دو برابر شده است.  

همتی خاطر نشان کرد: ما با تنوع در سلایق مواجه هستیم. با توجه به جو سازی های ناجوانمردانه، انتخاب کابینه‌ای که نظر همه را جلب کند دشوار است؛ اما رایزنی‌ها با سه فراکسیون اصلی و اشخاص حقوقی و حقیقی باعث شد آنچه جزو خیر الامور بوده اتفاق بیوفتد.

او با بیان اینکه در برنامه‌های خود به ثبات و عدالت سیاسی و اجتماعی و رضایت مندی اجتماعی و حقوق شهروندی و کسب اعتدالی و خرد جمعی نیاز داریم گفت: خوشبختانه در برنامه دولت اینها دیده شده است. قاعدتا برنامه دولت بر طبق برنامه ششم و بودجه‌های سنواتی و اسناد بالادستی است و دولت بر این مبنا برنامه ریزی کرده و آنچه مهم است روش دولت یعنی حقوق شهروندی و خرد جمعی و کسب اعتدالی است که راه نجات کشور ما بوده و مردم بر آن صحه گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز