خبرگزاری کار ایران

ابطحی در مخالفت با کلیت کابینه دوازدهم:

تیم فرهنگی و تیم سیاسی دولت با هم همگون نیستند/ بحث ما شکستن حصار مدیریت در کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۹۳۴

نماینده خمینی شهر در مخالفت با کلیات کابینه دولت دوازدهم،گفت:دولت اقای روحانی روند گراست نه توسعه گرا یعنی به دنبال حفظ وضعیت موجود هستند و در زمینه اقتصادی کابینه تغییر اساسی نداشته و این چینش نشان می دهد که روند قبلی ادامه پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ابطحی در مخالفت با کلیت کابینه دولت دوازدهم در جلسه علنی امروز  مجلس گفت: آقای لاشکی قانون برنامه ششم باید اجرا شود و این برنامه‌ای که نوشتند و دستشان درد نکند، انشاء خوبی است. اگر می‌خواهند اجرا شود باید به قانون توجه کنند؛ دولت چه عزمی برای اجرای برنامه ششم دارد که مانند برنامه پنجم توسعه نشود؟

او با بیان اینکه هیات وزیران فقط در این جلسه رای اعتماد نمی‌گیرند بلکه مدیران و زیردستان هم درمعرض رای هستند گفت:  هماهنگی بین مدیران و وزراء را نباید نادیده گرفت.ترکیب وزیران ترکیب مکرر است و آقای روحانی می‌گوید تحت فشار نبوده‌اند اما اخبار فشار جریان اصلاحات و اعتدال را داریم .

نماینده مردم خمینی شهر افزود: ما برای عدالت چه کردیم؟ چقدر ثروتمندان حذف شده‌اند؟ سالها از نسل جوان طفره رفتند.  اکنون بحث جوانگرایی نیست بلکه بحث شکستن حصار مدیریت در کشور براساس الیگارشی فامیل بازی و شایسته سالاری است .

ابطحی با اشاره به صحبت‌های رییس جمهور مبنی بر اینکه رفتار باید اعتدالی و مودبانه باشد گفت: دولت اقای روحانی روند گراست نه توسعه گرا یعنی به دنبال حفظ وضعیت موجود هستند و در زمینه اقتصادی کابینه تغییر اساسی نداشته  و این چینش نشان می‌دهد که روند قبلی ادامه پیدا می‌کند.

او ضمن انتقاد از واردات کالا از چین گفت: واردات از چین، دولت روحانی را به رتبه اول دولت‌ها تبدیل کرده است و شرکت‌های وابسته به وزارت نفت قراردادهایی بستند که لوله وارد کنند و در بخش مواد غذایی وزیر راه بزرگترین کترینگ  خاورمیانه را با شرکت اتریشی منعقد کرده است.

ابطحی ادامه داد: وعده‌های دولت محقق نشده و شاهد کاهش تولید بوده‌ایم و فقر و بیکاری در مردم و تحصیلکردگان افزایش یافته است.

نماینده مخالف کلیت کابینه با اشاره به وزیر امور خارجه، گفت: اقای ظریف می خندند. من به ایشان می‌گویم اگر به جای شما یک اقتصاددان را می‌آوردند بهتر بود. لذا هر چه به شما می گوییم  به سرمایه گذاری خارجی اشاره می‌کنید.

او ادامه داد: سالانه ۵۰ هزار هکتار به بیابان‌های کشور اضافه می‌شود و ۲۴ استان در معرض ریزگرد هستند.اهواز رتبه اول الایندگی جهانی را به خود اختصاص داده است و همچنین ایران رتبه نخست فرسایش خاک را از آن خود کرده است.

او در پایان تاکید کرد: تیم فرهنگی و تیم سیاسی دولت با هم ناهمگون هستند و با این تیم نمی‌توان مشکلات را حل کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز