خبرگزاری کار ایران

روحانی در معرفی وزیر اطلاعات:

وزارت اطلاعات با رعایت قانونی اساسی می‌تواند امنیت ایجاد کند/ علوی اجرایی شدن حقوق شهروندی را در نظر داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۹۲۶

روحانی در دفاع از وزیر پیشنهادی اطلاعات برای دولت دوزادهم گفت: برای آرامش نیاز به امنیت داریم و وزارت اطلاعات می‌تواند با رعایت کامل قانون اساسی و احترام به مردم و برخورد ضروری و حداقلی امنیت ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رییس جمهور در دفاع از  گزینه  معرفی شده وزارت اطلاعات، گفت: با حجت‌الاسلام سید محمودعلوی رفاقت و آشنایی از  اداوار مجلس شورای اسلامی دارم  و در زمان تدوین قانون وزارت اطلاعات ایشان خود آن را نوشتند.

او با بیان اینکه می‌خواهیم امنیت را حفط کنیم و از آن طرف آرامش برای مردم ایجاد شود، بیان کرد: برای آرامش نیاز به امنیت داریم و وزارت اطلاعات می‌تواند با رعایت کامل قانون اساسی و احترام به مردم و برخورد ضروری و حداقلی امنیت ایجاد کند؛ چرا با یک احتمال باید برویم و کسی را دستگیر کنیم و بعدا بفهمیم که تقصیری نداشته است؟ این برای دستگاه قضایی و اطلاعاتی خوب نیست و باید تلاش کنیم با مهربانی و رافت با مردم رفتار کنیم.

روحانی با اشاره به فعالیت‌های وزارت اطلاعات گفت: این وزارتخانه در زمینه تروریست فعالیت‌های خوبی داشته و همچنین در دستگیری مجرمان اخلاق را رعایت کرده اما هنوز با رفتار ماموران در زمینه دستگیری رضایت کامل نداریم و آقای علوی به عنوان رییس شورای هماهنگی اطلاعاتی باید این فرمان را در دست گیرد و در قانون است که دستگاه‌ها باید هماهنگی با وزارت اطلاعات داشته باشد و از آقای علوی می‌خواهیم اجرای حقوق شهروندی مقابله با فساد و تضمین حقوق گروه‌های مذهبی ، قومی را در ایران در نظر داشته باشند و مقابله با جاسوسی نفوذ بیگانگان و توسعه گردشگری را فراهم کند .

او تاکید کرد:  وزیر اطلاعات در بخش سایبری اشراف اطلاعاتی را بالا ببرد و تحلیل‌های راهبردی را بیشتر بتوانند در اختیار مسئولان قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز