خبرگزاری کار ایران

در تذکری مطرح شد؛

پور ابراهیمی:معرفی ناقص کابینه برای کشور مشکل ایجاد می‌کند/ لاریجانی: اشکال قانون اساسی به این کار مجلس وارد نیست

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۹۰۴

نماینده مردم کرمان خواستار اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس شد و گفت: تفسیر رییس‌مجلس مبنی بر اینکه معرفی نصف هیات وزیران مبنای کار بررسی رای اعتماد به وزرا است، رویکرد مطلوبی نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا محمدرضا پور ابراهیمی در جریان نشست علنی مجلس شورای اسلامی و پس از اتمام سخنان رییس‌جمهور ، در ابتدای ورود به بحث اظهار نظر موافقان و مخالفان کلیات کابینه اعلام کرد: با توجه به تذکر آقای محبی‌نیا در مورد لزوم معرفی همه هیات وزیران، به نظر می‌رسد نیاز به اصلاح آیین نامه وجود دارد چرا که اگر این مسیر ادامه یافته و هر دولتی در آینده نیز مبنای نصف معیار کار خود برای معرفی وزراء قرار دهد به مشکل بر می خوریم.

او خطاب به لاریحانی خاطرنشان کرد: تفسیر جنابعالی این بود که معرفی نصف هیات وزیران مبنای کار است که به نظر می‌رسد این رویکرد مطلوبی نیست که نه از طرف رییس جمهور که تعدادی از وزراء را معرفی نکنیم و نیز این که در آینده احتمالا این رویه در دولت های بعد تکرار شود.

نماینده اصولگرا کرمان تاکید کرد: ممکن است در آینده یک رییس جمهور مثلا ۷ نفر از هیات وزیران را معرفی نکند و با توجه به اینکه مبنای معرفی نصف هیات رعایت شده پس مشکلی هم نخواهیم داشت که این رویه مطلوب نیست و برای کشور مشکل ایجاد می کند .

علی لاریجانی در واکنش به تذکر این نماینده اصولگرا اعلام کرد: این که می فرمایید آیین نامه اصلاح شود بحث دیگری است اما فعل الحال آیین نامه می گوید اگر چند نفر از وزراء معرفی نشوند به معنای این نیست که امکان بررسی هیات وزیران وجود ندارد بنابراین اشکال قانون اساسی به این کار مجلس وارد نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در تبصره ۲ ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی نیز آمده که چنانچه مجلس به یک و چند وزیر رای اعتماد نداد یا وزارتخانه ای به هر دلیل وزیری نداشته باشد مشکلی نخواهد بود و این تاکید بر به "هر دلیل " می تواند مصداق همین وضع باشد.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: با آیین نامه فعلی اشکال قانونی به کار مجلس وارد نیست اما اگر تاکید دارید که باید آیین نامه اصلاح شود بحث دیگری است که می توانید طرح بیاورید و مشکی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز