خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

کسی را توهین و تحقیر نکنیم/ برخی از گناهان غضب خدا را به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۰۳۹

خطیب نمازجمعه تهران تاکید کرد: همه بندگان خدا را کرامت کنیم، کسی را اهانت نکنیم. توهین و تحقیر نکنیم و حرف زشتی نزنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: در روایت آمده است که خداوند با بنده‌اش تا سن چهل سالگی با آسانی برخورد می‌کند اما بعد از چهل سالگی، خداوند به دو فرشته مامور می‌گوید با شدت و حدت با این فرد برخورد کنید و گذشت در کار نیست و هرچه می‌کند، از کوچک و برزگ همه را ضبط کنید.

او ادامه داد: گناهانی که انسان انجام می‌دهد یک نوع نیست. برخی گناهان غضب خدا را به همراه دارد و فرد باید خود را برای آتش آماده کند ولی برخی از گناهان نیز اینگونه نیست که انجام آن، غضب خدا را به همراه داشته باشد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیچ بنده‌ای از بندگان خدا را اهانت نکنید چون ممکن است او ولی خدا باشد، اظهار داشت: امام صادق خطاب به یارانش گفت چه شده است که ما را تحقیر می‌کنید؟ یکی از یاران خراسانی‌اش می‌گوید ما چه زمانی این کار را کردیم؟ امام صادق (ع) گفت خودت به ما توهین کردی. تو زمانی سوار بر مرکب بودی یکی یک بنده‌ای گفت که مرا سوار مرکبت بکن ولی تو این کار را انجام ندادی و به یکی از بندگان خدا اهانت کردی و توهین به ولی خدا، توهین به ماست.

موحدی کرمانی افزود: همه بندگان خدا را کرامت کنیم، کسی را اهانت نکنیم. توهین و تحقیر نکنیم و حرف زشتی نزنیم. 

او با اشاره به اینکه در روز قیامت عده‌ای از ما مطالبه و مواخذه خواهند کرد، تصریح کرد: شهید رجایی می‌گفتند نگران آن هستم که در قیامت آنهایی که به من رأی داده‌اند مرا مورد مواخذه قرار دهند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز