خبرگزاری کار ایران

صدراعظم نوری:

انتظار داشتیم سهم زنان در دولت بیش از این باشد/ از شیوه‌های اصلاح‌طلبی باید به خواسته‌های خود برسیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۹۶۴

دبیر مجمع زنان اصلاح‌طلب با تاکید براینکه انتظار می‌‌رفت سهم زنان در دولت بیش از وضعیت فعلی باشد، گفت:‌ حضور زنان در دولت و مجلس و شوراها موجب تحقق بخشیدن بخشی از خواسته‌های زنان شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در نخستین کنگره زنان مجمع اصلاح طلب گفت: زنان مظهر سعه صدر و احترام هستند. شرط حیات و تداوم بقا، زنان عالم هستند.

او با بیان اینکه بشر خواهان عدالت، آزادی و برابری است و از بی‌عدالتی و استبداد رنج برده است، اظهار داشت: سنت‌های الهی و آموزه‌های الهی به ما می‌گوید سرنوشت افراد بسته به تلاش و حرکت آنهاست. رویکرد اصلاح طلبی این نوید را به ما می‌دهد که از شیوه‌های اصلاح‌طلبی به خواسته‌های خود برسیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه زنان خواهان بهبود شرایط و ساختن فردایی بهتر هستتد، تصریح کرد: احزاب مکانی برای تحقق این آرمان‌ها است و به ما اجازه ساماندهی می‌دهد و با صدای قانونی جنبش برابری خواهان زنان پیش برود.

صدراعظم نوری ادامه داد: مجمع زنان اصلاح طلب خواستار بهبود وضع موجود است لذا با تکیه بر قانون اساسی و آرمان انقلاب می‌خواهیم راه اصلاح طلبی را که راه ماندگار و خواست ملت ایران است، تداوم بخشیم.

او با بیان اینکه جریان اصولگرایی از سال ۸۴ تلاش بسیار کرد تا اندیشه و جریان اصلاح طلب را حذف کند، خاطرنشان کرد: اصولگرایان در این راه از هر تلاشی فروگذار نبودند و حتی با ایجاد جریان اصلاح طلب بدلی سعی کردند تا در راه اصلاح طلبی انحراف ایجاد کند.

عضو منتخب شورای شهر پنجم افزود: زنان اصلاح طلب در آن دوران، مجمعی مدنی را ایجاد کردند و با تحمل شرایط سخت سیاسی و اجتماعی اعم از احضار و بازداشت و زندان اجازه ندادند حرکت اصلاح طلبی به فراموشی سپرده شود.

صدراعظم نوری با‌بان اینکه زنان اصلاح‌طلب با تلاش تدریجی راه خود را دنبال کردند و سعی می‌کنند با نشاط راه اصلاح‌طلبی را با عزمی جدی‌تر بپیمایند، ابراز داشت: امروز ما در قالب یک حزب قانونی خود را برای تاثیرگذاری آماده می‌کنیم.

او تاکید کرد: نتایج انتخابات ۹۲ و ۹۴ و ۹۶ نوید زنده بودن اصلاح طلبی را می‌دهد که به خواست عمومی جامعه تبدیل شده است.

دبیر مجمع زنان اصلاح‌طلب با بیان اینکه مفتخریم روحانی پیشرو در حرکت‌های اصلاح‌طلبانه ملت ایران است، عنوان کرد: اگرچه انتظار داشتیم سهم زنان در دولت بیش از این باشد. با این حال، حضور زنان در دولت و مجلس و شوراها موجب تحقق بخشیدن بخشی از خواسته‌های زنان شده است.

صدراعظم نوری با بیان اینکه موفقیت اصلاحات مرهون فداکاری همه ملت ایران و شخصیت‌های اصلاح‌طلب است، یادآور شد: امروز رهبری اصلاحات یعنی سید محمد خاتمی علیرغم ممنوعیت‌ها و محدودیتها همچنان تاثیرگذارترین شخصیت در ایران امروز ماست. یاد همه بزرگان اصلاحات را گرامی می‌داریم و تلاش می‌کنیم راهشان را تداوم ببخشیم.

او با تاکید بر اینکه آرزومندیم جمهوری اسلامی ایران با رهبری مقام معظم رهبری راه عزتمندی و موفقیت ایران را استمرار ببخشد، بیان کرد: مجمع زنان اصلاح‌طلب تلاش می‌کند با تکیه بر تجارب گذشته و تعامل با همه ارکان نظام و با تکیه بر مشاکت حداکثری زنان راه موفقیت آینده را طی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز