خبرگزاری کار ایران

محمد هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا:

آوایی می‌تواند هماهنگی مثال زدنی میان قوای مجریه و قضائیه ایجاد کند/ جامعه دانشگاهی تمایل زیادی به همکاری با او دارد

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۶۵۸

استاد برجسته حقوق گفت:حضور علیرضا آوایی می‌تواند هماهنگی مثال زدنی میان قوای مجریه و قضائیه ایجاد کند چرا که مورد وثوق و تائید هر دو قوه است.

سیدمحمد هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا درباره معرفی علیرضا آوایی به عنوان وزیر دادگستری در دولت دوازدهم گفت: آوایی از قضات با سابقه‌ای است که عملکرد بسیار روشنی در کارنامه کاری خود دارد ،چه زمانی که به عنوان قاضی در دستگاه قضایی صادقانه خدمت می‌کرد و چه زمانی که در دادگستریهای مختلف کشور از جمله سالیان متوالی در تهران به عنوان رییس کل حضور داشت. او همواره رابطه بسیار خوبی با مجامع حقوقی ،دانشگاهی و وکلای دادگستری داشت و می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای وزارت مهم دادگستری باشند.

استاد بازنشسته دانشگاه تهران افزود: به اعتقاد بنده با توجه به شناخت و نظری که ریاست قوه قضائیه و همچنین رئیس جمهور محترم از آقای آوایی دارند ،ایشان می‌تواند هماهنگی مثال زدنی و مطلوبی میان قوای مجریه و قضائیه ایجاد کند.

این حقوقدان درباره شخصیت کاری آوایی عنوان کرد: با توجه به خلق وخویی که ایشان دارند علاوه بر هماهنگی بیشتر بین قوا، نیروهای کاری در بخش‌های مختلف نیز از حضور ایشان در این بخش استقبال می‌کند که بخشی از این نیروها از جامعه دانشگاهی است و بنده اطمینان دارم جامع دانشگاهی تمایل زیادی به همکاری با آوایی دارد.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد:با توجه به جلسات و روابطی که آوایی با اساتید دانشگاهی و جامعه حقوقی داشته، تردیدی ندارم که برنامه‌های ارائه شده توسط گزینه وزارت دادگستری به مجلس کاملا علمی و در راستای نظرات دانشگاهیان حقوقی است و از این رو فکر می کنم قوه مقننه نیز رابطه کاری خوبی با آوایی داشته باشد و با برنامه‌های خلاقانه و علمی وزیر پیشنهادی فصل جدیدی از همکاری سه قوه را در دولت دوازدهم در این بخش شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز