خبرگزاری کار ایران

پیام رییس سازمان بازرسی کل کشور به مناسبت روز خبرنگار

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۱۹۵

رییس سازمان بازرسی کل کشور با صدور پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام ناصر سراج به مناسبت روز خبرنگار به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

روز هفدهم مرداد هر سال که در روزشمار رخدادهای کشور ما نام روز خبرنگار را به خود اختصاص داده، یادآور حرفه‌ای است که در طبقه‌بندی جهانی مشاغل، در زمره مشاغل سخت و اغلب پرمخاطره از آن یاد می‌شود. تعیین چنین ویژگی‌هایی برای این حرفه، برخاسته از ماهیت و گستره تأثیرگـذاری‌اش بر حوزه‌های مختلـف اجتماعی، سیاسی، اقتصــادی و فرهنگـی است که آن را به‌عنوان حرفه‌ای چندوجهی در جهان باز می‌نمایاند. این گستره تأثیرگـذاری که امروزه از آن به‌عنوان یک رکن اساسی در صنعت رسانـه‌ای یاد می‌شود، توجه صاحبـان قـدرت و ثروت را به شکل خاص به خود معطوف داشته و امپراتوری‌های رسانه‌ای در جهان با پشتوانه فعالیت‌هایی چنین پردامنه، شیوه‌هایی جدید از تسلط بر اندیشه‌ها و احساسات را می‌آزمایند. در این می‌ان، اگرچـه هرازگاهـی، صدای برخـی خبرنگـاران وظیفه‌شناس در دنیای استعمارگر، نگاه‌ها را به‌سوی خود جلب می‌کند، اما عمر آن دیری نمی‌پاید و نیامده، در فضای سنگین امپراتوری رسانـه‌ای، از میان می‌رود. 

در این حال، در فضایی دیگر و متفاوت از حیث ماهیت و عمل، خبرنگاری نه به‌مثابه یک حرفه بلکه به‌عنوان وظیفه‌ای حساس در جامعه ایمان‌مدار در نظر آورده می‌شـود که کار انتقال منصفانـه و امانت‌دارانه رخداد‌ها را با هدف ارتقاء آگاهی‌ها، یافتن نقاط مهم نادیده گرفته شده و تلاش برای ایجاد همفکری در پیداکردن راه‌حل برای مشکلات بر عهده دارد. 

خبرنگار مسلمان انقلابی ایرانی در کنار ویژگی‌های عمومی صاحب این حرفه از استقلال و شجاعت گرفته تا تیزبینی و صراحت، جلوه‌هایی والا از اخلاق خبرنگـاری را به نمایش در مـی‌آورد که در صدر آن، انصـاف، تقوا، امانت‌داری و حرمت‌شناسی قرار دارد. 

خبرنگار انقلابی که هر لحظه خود را در جبهه مصاف نیروهای خیر و شر می‌پندارد، با حضور در این کارزار پرماجرا، می‌کوشد تا به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نماید و در کار به سامان کردن امور، سهمی قابل توجه را به خود اختصاص دهد. 

اینجانب با غنیمت شمردن مناسبت حاضر، فرا رسیدن روز خبرنگار را به تمامی چشمان تیزبین و انقلابی خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های نظام اسلامی تبریک گفته و از درگاه ایزد منان، سعادت، سلامت و توفیق ایشان در تقویت بسترهای حسن جریان امور را خواستارم. 

ناصر سراج

رئیس سازمان بازرسی کل کشور

و نماینده رئیس قوه قضائیه در هیأت نظارت بر مطبوعات

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز