خبرگزاری کار ایران

هنری کسینجر مطرح کرد؛

کدام قدرت قرار است وارث سرزمین‌های داعش باشد؟

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۰۹۴

هنری کسینجر وزیر خارجه آمریکا در دولت نیکسون تاکید کرد: بیشتر قدرت‌های غیرداعش از جمله ایران همگی اتفاق نظر دارند که داعش باید از بین برود اما کدام قدرت قرار است وارث سرزمین‌های داعش باشد؟

به گزارش ایلنا، روزنامه «ایندیپندنت» انگلیس به ادعاهای اخیر هنری کسینجر دیپلمات سابق آمریکا درباره ایران اشاره کرده و نوشت: کسینجر مدعی شده که نابودی داعش به ایجاد امپراتوری ایران در منطقه منجر خواهد شد.

وزیر خارجه اسبق آمریکا که امروز ۹۴ سال سن دارد درباره پیچیدگی‌های حمایت از یکی از گروه‌ها در درگیری‌های خاورمیانه اظهاراتی را مطرح کرده است و مدعی شده: در این شرایط یک ضرب‌المثل قدیمی وجود دارد که می‌گوید دشمن دشمن شما دوست شماست اما امروز این ضرب‌المثل کارساز نیست. در خاورمیانه کنونی دشمن دشمن شما هم دشمن شماست. خاورمیانه با انتشار ایدئولوژی‌هایش در کل جهان تاثیر می‌گذارد. 

او تاکید کرد: بیشتر قدرت‌های غیرداعش از جمله ایران همگی اتفاق نظر دارند که داعش باید از بین برود اما کدام قدرت قرار است وارث سرزمین‌های داعش باشد؟

کسینجر در پاسخ به این سوال مدعی شده روسیه و کشورهای عضو ناتو از جریان‌های معارض حمایت می‌کنند اگر سرزمین‌های داعش به کوریدور تهران تا بیروت تبدیل شود امپراتوری ایران ظهور خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز