خبرگزاری کار ایران

بیانیه حماس درباره سفر هیاتش به تهران؛

با ایران بر سر مقابله با «دشمن مشترک» توافق کردیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۰۷۳

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که هیات اعزامی این جنبش در دیدار با مقام‌های ایرانی، با تهران بر سر مقابله با دشمن مشترک توافق کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، جنبش مقاومت حماس در بیانیه‌ای نتایج سفر هیاتش به تهران را اعلام و تصریح کرد که توافق با ایران «صفحه جدیدی در روابط دوجانبه‌ای در راستای مقابله با دشمن مشترک و یاری رساندن به فلسطین، مسجدالاقصی و مقاومت» باز می‌کند.

در بیانیه حماس آمده است که هیات اعزامی این جنبش به تهران، روز دوشنبه با «محمد‌جواد ظریف» وزیر خارجه ایران دیدار کرد. طرف ایرانی در این دیدار بر «اهمیت قضیه فلسطین در سیاست خارجی تهران و ضرورت روابط با گروه‌های مقاومت در فلسطین به‌ویژه حماس» تأکید کرد.

طبق این بیانیه، ظریف در این دیدار تأکید کرد، موضع تهران درقبال قضیه فلسطین ثابت و غیرقابل تغییر است و این حمایت دچار هیچ‌گونه تغییری نشده است. وزیر خارجه ایران همچنین خاطرنشان کرده است که تهران به حمایت خود از ملت فلسطین و مقاومت آن ادامه خواهد داد.

ظریف همچنین گفته است: «ما آماده برای مرتفع کردن تمامی اختلافات در مسیر حمایت از فلسطین، ملت فلسطین و وحدت امت اسلامی هستیم.»

از سوی دیگر، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس، که ریاست هیات اعزامی به تهران را برعهده داشت، از «حمایت‌های ایران از ملت فلسطین و مقاومت» تقدیر کرده است.

رشق افزود، حماس «به ضرورت وحدت جهان اسلام، کنار گذاشتن اختلافات و متمرکز کردن تلاش‌ها در جهت دشمن مشترک همگان، که رژیم اشغالگر است، تأکید دارد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز