خبرگزاری کار ایران

بازتاب مراسم تحلیف در رسانه‌های جهان؛

مراسم تحلیف ۲ ماه بعد از حادثه تروریستی تهران در امنیت کامل برگزار شد/ درخواست روحانی از اروپا برای دوری از سیاست‌های ترامپ

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۸۸۹

«میدل ایست آی» در گزارش خود به مساله حضور زنان در کابینه دوازدهم اشاره کرد و نوشت: در حالی که زنان نقش مهمی در کمپین تبلیغاتی روحانی بازی کردند اما به نظر نمی‌رسد هیچ زنی در کابینه روحانی به عنوان وزیر حضور داشته باشد.

به گزارش ایلنا، «میدل ایست آی» نوشت: روحانی در مراسم تحلیف خود از اروپایی‌ها خواست که در کنار ترامپ نباشند. 

این پایگاه تحلیلی آمریکایی با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور در مراسم تحلیف گفت: روحانی آمریکا را به تلاش برای تضعیف توافق هسته‌ای متهم کرد و از اروپایی‌ها خواست که در کنار واشنگتن قرار نگیرند. 

«میدل ایست آی» در این گزارش به بخش‌های دیگری از اظهارات رییس‌جمهور نیز توجه کرد و نوشت: نقض مستمر برجام توسط آمریکا و تحریم‌های جدید علیه ایران بر افکار عمومی ایران تاثیر داشته است و می‌تواند در اجرای این توافق نیز موثر باشد. 

این رسانه آمریکایی نوشت: ایران گفته تحریم‌های جدیدی آمریکا نقض برجام است. روحانی در نشست خود با فدریکا موگرینی در تهران گفته حضور مقامات ارشد اروپایی در مراسم تحلیف نشان دهنده علاقه اروپایی‌ها به توسعه روابط خارجی با ایران است. 

در این گزارش به حضور دیگر مقامات خارجی در مراسم تحلیف نیز اشاره و گفته شده: «ژان لی دریان» وزیر خارجه فرانسه و «میخاییل روث» کمیسیونر همکاری‌های فرانسه و آلمان و «آلیس‌تر برت» مسئول امور خاورمیانه در وزارت خارجه بریتانیا نیز در این مراسم شرکت کردند. 

در ادامه این گزارش آمده است: پلیس ایران گفته امنیت تهران قبل و بعد و حین مراسم تحلیف در بالا‌ترین سطح بود. این درحالی است که تنها دو ماه از حادثه تروریستی مجلس ایران می‌گذرد. 

«میدل ایست آی» نوشت:  روز چهارشنبه معاون روحانی گفته بود او دو وزیر مهم خود یعنی وزیر خارجه و نفت را نگه خواهد داشت.

میدل ایست آی همچنین در گزارش خود به مساله حضور زنان در کابینه دوازدهم نیز اشاره کرد و نوشت: در حالی که زنان نقش مهمی در کمپین تبلیغاتی روحانی بازی کردند اما به نظر نمی‌رسد هیچ زنی در کابینه روحانی به عنوان وزیر حضور داشته باشد در حالی که او به اصلاح‌طلبانی که در انتخابات از او حمایت کردند، مدیون است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز