خبرگزاری کار ایران

واکنش مشاوران امنیت ملی اوباما به اظهارات تیلرسون؛

وزیر خارجه آمریکا جاهل است

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۹۳۳

مشاوران امنیت ملی اوباما به اظهارات اخیر تیلرسون درباره توافق هسته‌ای و اظهارات ترامپ درباره احتمال از بین رفتن برجام واکنش نشان دادند.

به گزارش ایلنا، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در جلسه‌ای توجیحی به رسانه‌ها گفت: برجام همه تمرکز‌ها را از اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه منحرف کرده است. برنامه‌های موشکی ایران از جمله آنهاست.

او همچنین مدعی شدک این توافقی است که باید در درجه اول و آخر به نفع آمریکایی‌ها باشد  ولی منافع آن‌ها را تامین نمی‌کند. حال چرا باید این توافق را حفظ کنیم؟ 

تیلرسون مدعی شده که آمریکا با سایر طرف‌های توافق در حال رایزنی است تا ایران را مجبور کند به همه اصول توافق پایبند باشد و مراقب باشند ایران روح و اصل توافق را نقض نکند. ایران از ابتدا منافع زیادی از برجام از آن خود کرد. تحریم‌های ایران به سرعت و قبل از اینکه هیچ تعهدی را بپذیرد، لغو شده بود. 

او همچنین گفته بود که برنامه موشکی ایران نیز ادامه دارد و این نقض روح برجام است در حالیکه ایران در برجام متعهد شده بود که همسایه خوبی باشد. 

در پی انتشار این اظهارات، کالین کال مشاور ارشد شورای امنیت ملی ایالات متحده در دولت اوباما در توییتر خود نوشت: تیلرسون با گفتن این عبارت که تحریم‌های ایران قبل از اینکه آن‌ها به چیزی متعهد شوند برداشته شد، شالوده توافق هسته‌ای را ریخت. این اشتباه است. ایران موظف بود ابتدا همه اقدامات کلیدی هسته‌ای را انجام دهد، بعد تحریم‌ها برداشته شد. 

بن رودز دیگر مشاور امنیت ملی اوباما نیز ضمن بازنشر این توییت نوشت: اینکه وزیر خارجه آمریکا تا این حد جاهل است جالب است. 

وزیر خارجه آمریکا جاهل است

او همچنین در توییت دیگری نوشت: اگر ترامپ توافق هسته‌ای با ایران را پاره کند، در حالی که ایران به تعهداتش پایبند است چرا باید چین یا کره شمالی به یک توافق هسته‌ای در شبه جزیره کره پایبند باشد؟

وزیر خارجه آمریکا جاهل است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز