خبرگزاری کار ایران

واعظی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

در چینش کابینه نقشی نداشتم/ ایجاد زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات ماندگارترین اقدام وزارت ارتباطات

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۷۳۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری آخرین جلسه هیات دولت یازدهم، به تشریح اقدامات این وزارتخانه در چهار سال گذشته پرداخت و گفت: همان‌طور که زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در دولت یازدهم آماده شد، در دولت بعد هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و کسانی که تولید محتوا و اپلیکیشن می‌کنند، انجام شود تا بتوانند در بستر شبکه ملی اطلاعات کار خود را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: امروز آخرین جلسه هیات دولت یازدهم در فضایی بسیار صمیمی و دوستانه میان دوستانی که در دولت می‌مانند و هم کسانی که دولت را ترک می‌کنند و در بخش دیگری در دولت حضور خواهند داشت، برگزار شد.

تقدیر روحانی از تمامی اعضای کابینه یازدهم در آخرین جلسه هیات دولت

او با اشاره به تقدیر و تشکر رییس‌جمهوری از تمامی اعضای کابینه یازدهم یادآور شد: آقای رییس‌جمهور از تلاش‌های تک‌تک افراد تشکر کرده و با اشاره به اسامی تمامی اعضای دولت، به اقدامات مثبتی که در این مدت انجام دادند، اشاره کرد و همچنین برخی مشکلات را بیان کردند. همچنین ابراز امیدواری کردند که چه کسانی که در کابینه می‌مانند و چه کسانی که بیرون کابینه خواهند بود، با همین روحیه و صمیمیت در دولت دوازدهم نیز به ایشان کمک کنند که قول‌هایی که به مردم دادند و برنامه‌هایش دولت به انجام برسد.

شبکه ملی اطلاعات در اولویت کاری وزارت ارتباطات دولت دوازهم قرار دارد

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره اولویت‌های این وزارتخانه در دولت دوازدهم اعلام کرد: فکر می‌کنم یکی از اولویت‌ها این است که همان‌طور که زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در دولت یازدهم آماده شد، در دولت بعد هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و کسانی که تولید محتوا و اپلیکیشن می‌کنند، انجام شود تا بتوانند در بستر شبکه ملی اطلاعات کار خود را ادامه دهند.

او ایجاد شبکه اجتماعی بومی را اولویت دیگر وزارت ارتباطات دولت دوازدهم دانست و گفت: سومین اولویت وزارت ارتباطات دولت بعد، بحث کسب و کارهای الکترونیکی است. ما فارغ‌التحصیلان بسیاری داریم و در عین حال با مشکل بیکاری نیز روبرو هستیم و یکی از اقدامات لازم، توجه به بحث کسب و کارهای الکترونیک است.

ماندگارترین اقدام وزارت ارتباطات دولت یازدهم

واعظی در پاسخ به سوال دیگری درباره ماندگار‌ترین اقدام وزارت ارتباطات در دولت یازدهم اعلام کرد: به نظرم شبکه ملی اطلاعات که ۱۳ الی ۱۴ سال هم در برنامه‌های پنج‌ساله چهارم و پنجم مورد تاکید قرار گرفته اما اجرایی نشده بود، مهم‌ترین اقدام وزارت ارتباطات بود و دولت الکترونیک که روز گذشته به بهره‌برداری رسید نیز کاری بسیار بزرگ بود و ان‌شاءالله وزیر بعدی در این راستا تلاش کند.

در فاز نخست ۵۱ دستگاه و ۴۴۰ خدمت را به بهره‌برداری برسانیم

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی درباره میزان فراهم بودن بسترهای دولت الکترونیک گفت: دولت الکترونیک بستری می‌خواهد و در ۳۵ ماه قبل که نقشه‌راه دولت الکترونیک از سوی رییس‌جمهوری به ما ابلاغ شد، بستر فنی و دیتاسنترهای آن و همه امکانات فنی را آماده کرده و جلسات متعددی با همه دستگاه‌های دولت برگزار کردیم و تاکنون موفق شدیم در فاز نخست ۵۱ دستگاه و ۴۴۰ خدمت را به بهره‌برداری برسانیم که کاری بزرگ است.

آماده‌سازی حدود ۲۰۰۰ خدمت برای پیوستن به دولت الکترونیک

او تاکید کرد: هم‌اکنون حدود ۲۰۰۰ خدمت در کشور برای پیوستن به دولت الکترونیک آماده شده و کار بزرگ دیگری که در این راستا انجام شده، این بود که روز گذشته موفق شدیم سکو و پلات‌فورم دولت همراه را با ۲۷ خدمت رونمایی کنیم تا همه کسانی که به تلفن همراه دسترسی دارند، از این خدمات بهره ببرند. ان‌شاالله این ۴۴۰ خدمت را تا آخر مهرماه در دولت همراه روی تلفن‌همراه ارائه خواهیم کرد.

اتمام کار وزارت ارتباطات در راه‌اندازی دولت الکترونیک

عضو کابینه تدبیر و امید تصریح کرد: به نظر می‌رسد این کار باید به تدریج انجام شود و هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد، چرا که هیچ‌گاه نوآوری‌ها و خدماتی که دولت به مردم ارائه می‌دهد، تمام نمی‌شود.

واعظی گفت: بنابر این هرچه دستگاه‌ها آماده‌تر باشند، کار بهتر انجام می‌شود. هم‌اکنون کار وزارت ارتباطات به اتمام رسیده و زمان آن رسیده که دیگر دستگاه‌های دولتی نیز به این خدمات بپیوندند.

او درباره رایزنی‌هایش برای چینش کابینه گفت: با هز سه فراکسیون بیش از یک ساعت و نیم تا دو ساعت صحبت کردم و تمام نظرت را دریافت کردم. با شخصیت‌های مختلف و هر کسی که می‌خواست اسمی بدهد حرف زدم و نظرات را گرفتم و خود آقای روحانی تصمیم گرفت.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: این بد است وقتی رییس‌جمهور این همه وقت برای انتخاب کابینه گذاشته بیاییم بگوییم فلانی و فلانی در انتخاب کابینه نقش داشتند. شخص رییس‌جمهور با مشورت تصمیم گرفته این فضاسازی‌ها و کمپین‌ها به نفع یکی و به ضرر دیگری درست نیست. اجازه بدهیم در فضای آرام و منطقی رییس‌جمهور کار کند. من و هیچ کس دیگری در چینش کابینه نقش نداشتیم. قرار شد رییس جمهور همه مسئولیت‌ها را خودش اعلام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز