خبرگزاری کار ایران

حشمتیان در گفت وگو با ایلنا:

تشکیل جبهه‌ها باید به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برسد/ تنها ۵ جبهه در سطح کشور مجوز فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۷۸۶

رییس‌خانه احزاب ایران گفت: افرادی که مسئولیت و مجوز ندارند نمی‌توانند به عنوان حزب و یا جبهه مصاحبه کرده و یا گروه و کانال تشکیل دهند و برابر قانون احزاب، وزارت‌کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با آنها برخورد خواهد کرد.

قدرتعلی حشمتیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره فعالیت جبهه‌هایی که دارای مجوز نیستند، گفت: برابر قانون احزاب، کل احزابی که در سطح کشور فعالیت دارند باید مجوز فعالیت خود را از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اخذ کنند و جبهه‌ها هم باید متشکل از حداقل ۵ حزب  در زمانی که برای انتخابات‌ها آماده می‌شوند، باشند و  به صورت مشترک تقاضایی به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارائه دهند.

رییس خانه احزاب ایران با تاکید بر اینکه،افراد و اشخاص حق تشکیل جبهه را ندارند، اظهارداشت:اگر حزب یا جبهه‌ای خلاف قانون احزاب تشکیل شود باید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با آن برخورد کند و خانه احزاب ایران دخالتی در این مورد ندارد و در حال حاضر فقط ۵ جبهه در سطح کشور مجوز دارند که در هر کدام بین ۵ تا ۳۸ حزب، جمعیت و تشکل سیاسی در آن عضو هستند.

او تاکید کرد: استفاده از عنوان جبهه، حزب، جمعیت و تشکل سیاسی از سوی یک فرد، بدون مجوز وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب قطعا از طریق کمیسیون فوق الذکر تعقیب قانونی دارد و حتما ازطریق قانون، کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با آنها برخورد می کند و برخورد با آنها درحیطه وظایف خانه احزاب ایران نیست.

رییس جبهه مستقلین واعتدالگرایان ضمن توصیه به خبرنگاران برای امانت داری گفت: افرادی که مسئولیت و مجوز ندارند نمی‌توانند به عنوان  حزب و یا جبهه مصاحبه کرده و یا گروه و کانال تشکیل دهند و برابر قانون احزاب، وزارت‌کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با آنها برخورد خواهد  کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز