خبرگزاری کار ایران

قاسمی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

ایران برای فعالیت‌های دانشمندان خود منتظر کسب اجازه هیچ کشوری نیست

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۶۳۴

سخنگوی وزارت امور خارجه به سخنان مداخله‌جویانه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی با تقبیح اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به آزمایش ماهواره‌بر سیمرغ در پایگاه ملی فضایی کشورمان، آن را مصداق مداخله در امور داخلی و نشانه‌ای از مخالفت دولت آمریکا با پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیک کشورهای مستقل عنوان کرد.

ایران حد و مرزی برای پیشرفت‌ علمی و فناوری خود قائل نیست 

او آزمایش موفقیت‌آمیز موشک ماهواره‌بر سیمرغ را محصول اراده و عزم دانشمندان جوان ایران در پیشبرد اهداف بلند علمی کشور برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ حد و مرزی را برای پیشرفت و تعالی علمی و فناوری خود قائل نیست و برای تلاش‌ها و فعالیت‌های دانشمندان و متخصصین خود در حوزه‌های مختلف منتظر کسب اجازه و موافقت هیچ کشوری نیست.

امریکا از استمرار رفتار خصمانه و بدعهدی‌ دست بردارد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، با محکوم کردن مجدد اقدامات، اظهارات، مصوبات و تصمیمات کنگره و دولت آمریکا بر علیه ایران به‌خصوص از زمان شروع به کار دولت جدید آمریکا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بنا بر اعلام مراجع ذی‌صلاح پایبندی خویش را به اجرای برجام اثبات کرده و به دفعات این موضوع توسط مراجع ذی‌ربط و از جمله سازمان بین‌المللی انرژی اتمی مورد تایید قرار گرفته و این دولت آمریکاست که باید از استمرار رفتار خصمانه و بدعهدی‌ها و سیاست‌های یکسویه ضد برجامی خود دست بردارد. 

انجام آزمایش‌ پرتاب موشک‌های ماهواره‌بر مطابق با تعهدات بین‌المللی است

قاسمی با اشاره به سوابق و تجربیات چندین ساله کشورمان در انجام آزمایش‌های مربوط به پرتاب موشک‌های ماهواره‌بر، این اقدام را حق مسلم جمهوری اسلامی و در تطابق کامل با تعهدات بین‌المللی کشورمان دانست. 

امریکا از فروش بی‌حد و حصر تسلیحات و ادوات مرگبار جنگی اجتناب کند

او تمسک مقامات آمریکایی به چنین موضوعاتی به عنوان نقض برجام از سوی کشورمان را تلاش بی‌اساس و بی‌منطق دولت آمریکا برای توجیه اقدامات و سیاست‌های کینه‌توزانه و ضد ایرانی واشنگتن دانست و تصریح کرد: دولتمردان آمریکایی بهتر است به‌جای بهانه‌جویی و ایراد اتهامات واهی به ایران، از تکرار اقدامات مغایر با موازین بین‌المللی خود دست برداشته و از فروش بی‌حد و حصر تسلیحات و ادوات مرگبار جنگی که امنیت و ثبات و آرامش و صلح منطقه را نشانه رفته است، اجتناب کنند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز