خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نظارت بر برجام:

اروپایی‌ها از آمریکا تبعیت نمی‌کنند/ تصمیم‌های قدرتمندانه‌ای را در کمیته نظارت بر برجام اتخاذ خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۳۲۹

عضو هیات نظارت بر برجام در واکنش به تصویب تحریم‌های جدید مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران تاکید کرد: همه گزینه‌ها پیش روی ماست و تصمیم‌های لازم، مقتضی و قدرتمندانه‌ای را اتخاذ خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر ولایتی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در واکنش به تصویب تحریم‌های جدید مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران گفت: همه گزینه‌ها پیش‌روی ماست و تصمیم‌های لازم، مقتضی و قدرتمندانه‌ای را اتخاذ خواهیم کرد. 

روش ترامپ منجر به ضعف امریکا در داخل و خارج می‌شود

او در پاسخ به این پرسش که هدف آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران چیست؟ اظهار داشت: آنچه آمریکایی‌ها انجام دادند برای ما ناشناخته نیست. آقای ترامپ هم در سیاست داخلی و هم خارجی خود، روشی را در پیش گرفته است که در ‌‌نهایت به ضعف آمریکا هم در داخل و هم در صحنه بین‌المللی منجر خواهد شد. 

اروپایی‌ها از آمریکا تبعیت نمی‌کنند

عضو هیات نظارت بر برجام با اشاره به اینکه ترامپ با این کارش با دنیا درافتاده است، تصریح کرد: فقط روسیه، ایران و کره شمالی مخاطب مستقیم آمریکایی‌ها نیستند بلکه آن‌ها توقع دارند اروپایی‌ها از آن‌ها تبعیت کنند اما اروپایی‌ها موضع گرفتند و از آمریکا تبعیت نمی‌کنند و این موضوع منجر به شکاف در غرب خواهد شد. 

نفوذ امریکا در منطقه رو به زوال است

ولایتی با بیان اینکه همان بی‌حساب و کتابی که در سیاست داخلی ترامپ است، در سیاست خارجی‌اش هم وجود دارد و جواب نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که نفوذ غیرقانونی و نامشروع از دست رفته آن‌ها در منطقه با این حرف‌ها احیا می‌شود، احیا نخواهد شد و نفوذ آن‌ها در منطقه رو به زوال است. 

ایران مانند برخی کشورهای منطقه با یک تشر آمریکا تسلیم نمی‌شود 

او افزود: اگر آن‌ها تصور می‌کنند ایران با یک تشر یا فشار آمریکا تسلیم آن‌ها می‌شود اشتباه می‌کنند زیرا قطعاً ایران مانند برخی کشورهای منطقه نیست که با یک تشر آمریکا تسلیم باج خواهی آن‌ها شود. 

تصمیم‌های قدرتمندانه‌ای را در کمیته نظارت بر برجام اتخاذ خواهیم کرد 

مشاور امور بین‌الملل رهبری با تاکید بر اینکه در کمیته نظارت بر برجام تصمیمات لازم، مقتضی و قدرتمندانه‌ای را اتخاذ خواهیم کرد، ابراز داشت: دستمان در حوزه‌های مختلف باز است به طوری که در عین اینکه برجام را به هم نمی‌زنیم اما می‌توانیم اقداماتی را انجام دهیم که حکایت از اقتدار رو به افزایش هسته‌ای ما خواهد بود بدون اینکه برجام را نقض کنیم. 

همه گزینه‌ها پیش روی ماست 

ولایتی افزود: تجربه گذشته نشان داده است و آمریکایی‌ها بدانند که همه گزینه‌ها برای جمهوری اسلامی ایران روی میز است. 

او با اشاره به نقض عهد گذشته غربی‌ها در مقابل جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: آمریکا و غربی‌ها از ما خواستند که مدت کوتاهی همه کارهای هسته‌ای را متوقف کنیم و ما هم متوقف کردیم اما این‌ها قول سه ماه داده بودند اما بیش از دو سال طول کشید بعداً جمهوری اسلامی تصمیم گرفت و فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر گرفت. 

متناسب با استقلال و اقتدار ایران تصمیم گرفته خواهد شد

عضو هیأت نظارت بر برجام افزود: بنابراین هیچ راهی بر روی ما بسته نیست اما متناسب با تدابیری که در کشور اتخاذ خواهد شد، تصمیم درست را اتخاذ خواهیم کرد. همه گزینه‌ها پیش روی ماست و متناسب با استقلال و اقتدار ایران تصمیم گرفته خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز