خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری فرانسه:

اتحادیه اروپا بسته تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و کره شمالی را اقدام یک‌جانبه آمریکا می‌داند

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۷۹۵

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تصویب بسته تحریمی علیه ایران ، روسیه و کره شمالی در مجلس سنای آمریکا نوشت: از پاریس تا برلین، این لایحه تحریم‌ها را به عنوان اقدام یک جانبه واشنگتن می‌دانند. اعضای اتحادیه اروپا قرار است روز چهارشنبه با هم دیدار داشته باشند و احتمالا درباره این مساله و پاسخ‌های احتمالی گفت‌و‌گو خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آژانس خبری فرانسه، مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، کره شمالی و روسیه رای داد؛ حرکتی که احتمالا خشم کرملین و کشورهای اروپایی را که نگران تاثیرات اقتصادی این تحریم‌ها هستند، در پی خواهد داشت.  این اقدام توانایی ترامپ را برای توقف برخی اقدامات محدود کرده است. 

به گزارش این خبرگزاری بسته تحریم‌ها با رای ۴۱۹ در برابر ۳ رای بعد از هفته‌ها مذاکره به تصویب رسید. «پول رایان» رییس مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شده این تحریم‌ها سخت گیری‌ها را بر خطرناک‌ترین دشمنان ما با هدف حفظ امنیت آمریکایی‌ها بالا می‌برد. 

این خبرگزاری نوشت: این مصوبه در حال حاضر به سنا سپرده شد است. مجلس سنا از تحریم‌ها حمایت می‌کند اما بحث در این مجلس بر این است که آیا این قانون باید شامل حال جریمه‌های کره شمالی هم باشد یا نه.  این قانون نتیجه اجماع کنگره است که هفته گذشته به آن دست پیدا کردند و با هدف تنبیه کرمین برای ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و دخالت‌ در کریمه وضع شده است. 

به ادعای «اد رویس» رییس کمیته امور خارجی، در روسیه تحت رهبری ولادیمیر پوتین این کشور به اوکراین حمله کرد و سرزمین‌های اکراین را اشغال و دولت این کشور را بی‌ثبات کرد. در صورتی که این اقدام روسیه را بی‌پاسخ و بدون کنترل‌‌ رها کنیم این کشور به اقدامات تهاجمی‌ خود ادامه خواهد داد. 

این گزارش در ادامه نوشت: تحریم‌های جدید علیه ایران نیز به ادعای حمایت از ترورسیم صورت گرفته و کره شمالی نیز به واسطه آزمایشات موشکی اخیر در این لایحه گنجانده شده است. 

این خبرگزاری نوشت: کلیدی‌ترین بخش این لایحه جایی است که دست رییس جمهور آمریکا را بسته است و هر گونه اقدام یک جانبه برای لغو تحریم‌ها علیه مسکو در آینده را مسدود می‌کند. هرگونه تصمیمی برای لغو جریمه‌های موجود در این لایحه به ویژه در خصوص مسکو باید با تصمیم کنگره صورت بگیرد. 

این گزارش با اشاره به اینکه ترامپ متهم به ارتباط با روسیه است، نوشت: او متهم به این است که سعی داشته تحریم‌های اعمال شده در دولت اوباما را لغو کند.  به گفته «سارا کوکابای سندرز» در حالی که رییس‌جمهور از تحریم‌های سخت علیه کره شمالی، ایران و روسیه حمایت می‌کند، کاخ سفید به دنبال بازنگری در قوانین مجلس نمایندگان است. 

بر اساس گزارش‌ها، روسیه تحریم‌های جدید علیه کشورش را بی‌ثمر خوانده بود. کرملین پیش‌تر نسبت به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه هشدار داده بود آن را دارای اثرات منفی بر هر دو طرف خوانده بود

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز دوشنبه گفته بود ما ادامه اظهارنظر درباره تحریم‌ها را بی‌ثمر و مضر برای منافع هر دو طرف می‌دانیم. 

خبرگزاری فرانسه در ادامه با بیان اینکه از پاریس تا برلین، این لایحه تحریم‌ها را به عنوان اقدام یک جانبه واشنگتن می‌دانند، نوشت: اعضای اتحادیه اروپا قرار است روز چهارشنبه با هم دیدار داشته باشند و احتمالا درباره این مساله و پاسخ‌های احتمالی گفت‌و‌گو خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز