خبرگزاری کار ایران

محجوب در تذکری مطرح کرد؛

انتقاد از وزیر بهداشت به‌خاطر ممانعت از اجرای قانون کار در دانشگاه‌ها / اقدام وزارت بهداشت جنایت علیه نیروی کار است

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۱۹۸

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انتقاد از وزیر بهداشت به‌خاطر ممانعت از اجرای قانون کار در دانشگاه‌ها، این اقدام را جنایت علیه نیروی کار دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علیرضا محجوب در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد: قانونی مصوب کرده و به هیات امنای موسسه‌های آموزشی اختیار دادند تا خود را از قانون کار و تامین اجتماعی بیرون بدانند که پیش از این نیز به صورت کتبی تذکر داده و اکنون نیز تاکید می‌کنم که وزارت بهداشت و معاونت مربوطه به تمام دانشگاه‌ها اعلام کرده که اگر جایگزینی می‌آورید، قانون کار را رعایت نکرده و کسی را بیمه نکنید. 

او گفت: از وزیری که مرتباً ادعا می‌کند بیمه‌ها به وزارتخانه‌اش بدهکار هستند، وقتی به پرسنل خود دستور می‌دهد کسی را بیمه نکنند، چه ادعایی دارد. این چه کاری که علیه نیروی کار انجام شده و این چه جنایتی است که علیه نیروی کار مرتکب شده‌اند و اجازه دادند هیات امنای دانشگاه‌ها هر کاری دلشان می‌خواهند انجام دهند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این توهین به نیروی کار و انسانیت است. این بخشنامه توهین به نیروی کار است. دستگاهی که می‌گوید باید با بیمه مردم را درمان کرد، بیانیه داده و گفته این کار را انجام ندهند. اگر این کار انجام نشود، پس نباید به این وزارتخانه پول بدهیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین به وضعیت کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس اشاره کرد و گفت: اوائل امسال این شرکت واگذار شده اما متاسفانه آقایی که این واگذاری به نفعش انجام شده، فقط ۸ میلیارد تومان پول داده و چند نوبت از اقساط خود را پرداخت نکرده است. همچنین شعبه تهران شرکت را حدود ۱۰۰۰ کارگر دارد، به حال تعلیق درآورده و دو ماه گذشته نیز حقوق کارگران را پرداخت نکرده است. این چه نوع خصوصی‌سازی است. 

دبیرکل خانه کارگر همچنین درباره وضعیت شرکت کیان‌تایر به وزارت صنعت و معدن و تجارت تذکر داد و گفت: باید در مورد حفظ این مجموعه اقدام شود. 

محجوب در پایان تصریح کرد: همچنین درمورد معدن یورت آزادشهر نیز باید بگوییم با وجود آن‌که اقداماتی در این معدن انجام شد اما وزارت صنعت و معدن باید در مورد همه معادن زغال سنگ انجام شود و اگر به‌دنبال برقراری امنیت معادن هستیم، باید همچون همه کشورهای دنیا این معادن را مانیتورینگ کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز