خبرگزاری کار ایران

محمودی شاه‌نشین به ایلنا خبر داد؛

درخواست چمران و اعضای لیست خدمت برای کنترل ۱۴ صندوق تهران / ادامه بررسی روند تایید نتیجه انتخابات شوراها در چند حوزه

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۲۶۲

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به درخواست چمران و اعضای لیست خدمت برای کنترل ۱۴ صندوق تهران گفت که بعید است درپی این کنترل مجدد تغییری در نتایج انتخابات پایتخت صورت گیرد.

محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت تایید انتخابات شوراهای شهر و روستا در هیات مرکزی نظارت بر این انتخابات اعلام کرد: درحال حاضر مواردی که هیات مرکزی نظارت بر انتخابات باید برای بررسی صحت انتخابات در آن حوزه‌ها ورود کند، به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

ادامه بررسی روند تایید نتیجه انتخابات شوراها در چند حوزه

او گفت: بر این اساس، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات هنوز نتیجه انتخابات شوراهای شهر و روستا در کهریزک استان تهران، بیدستان استان قزوین، جزیره مینو، پارچین و آبادان را تایید نکرده و همچنان مشغول بررسی نتیجه انتخابات در این مناطق است که البته کار چندانی باقی نمانده و طی یکی دو روز آینده این مهم به انجام می‌رسد.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه تایید یا رد انتخابات در حوزه انتخابیه یکی از شهرهای مرزی اهواز نیز مشخص شده که بر این اساس آرای این حوزه به‌طور کلی ابطال شده است.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا یادآور شد: همچنین نتیجه انتخابات در شهر پرند استان تهران نیز بررسی شده که ۵ صندوق در این حوزه انتخابیه تایید شد و صحت انتخابات در شهرهای چهاردانگه و ساری نیز مورد تایید قطعی قرارگرفت.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس اضافه کرد: همچنین صندوق‌های مربوط به ۲ شهرک پارچین و فرهنگیان شهرستان پاکدشت نیز به تایید نهایی نرسیده و در این رابطه همچنان منتظر اعلام‌نظر استانداری هستیم.

انتشار اطلاعیه عدم تایید نتایج انتخابات در برخی حوزه‌ها

محمودی شاه‌نشین یادآور شد: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا قصد دارد در آینده نزدیک اطلاعیه‌ای مبنی بر اینکه نتیجه انتخابات در کدام شهرها هنوز تایید نشده، منتشر کند تا مشخص شود که انتخابات شوراها در تمامی حوزه‌ها به‌جز این موارد انگشت‌شمار تایید شده است.

درخواست چمران و اعضای لیست خدمت برای کنترل ۱۴ صندوق تهران

او همچنین به آخرین وضعیت تایید انتخابات در تهران نیز پرداخت و گفت: آقای چمران و چند نفر دیگر از اعضای لیست خدمت بعد از تایید انتخابات شورا‌ها در استان تهران توسط هیات نظارت بر استان، درخواست کنترل مجدد ۱۴صندوق را مطرح کردند که بر این اساس، قرار شد تیمی با مسئولیت آقای کولیوند این موضوع را بررسی کند که این مهم نیز قرار است امروز به انجام برسد.

او روند کنترل مجدد صندوق‌ها را تطبیق صورت‌جلسه صندوق‌های ۱۴ گانه با نظر معتمدان محلی و فرمانداری دانست و گفت: درصورتی که صورت‌جلسه‌ها با یکدیگر تطابق داده نشود، صندوق‌ها باز شده و دوباره کنترل می‌شود و اگر اختلاف معناداری باشد در هیات مرکزی مطرح خواهد شد.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا همچنین اعلام کرد: روند کنترل صندوق‌ها بر اساس بند ج ماده ۶۱ قانون انتخابات شورا‌ها انجام می‌شود که بنابرآن رسیدگی نهایی به پرونده‌ها، شکایات و مستندات صندوق‌ها برعهده هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها است و درصورتی که ایرادی وجود داشته باشد، از هیات نظرت استان می‌خواهیم بررسی‌های مجدد را انجام دهد.

بعید است کنترل مجدد ۱۴ صندوق تهران موجب تغییر نتایج انتخابات شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: با این همه بعید است این کتنرل مجدد در ۱۴ صندوق تهران باعث تغییر نتیجه آرا شود؛ چرا که پیش از این ۵۰۰ رای اول تهران در ۱۵ صندوق کنترل شده و مغایرتی دیده نشده است و اکنون نیز درخواست کنترل ۱۴ صندوق خاص را مطرح کرده‌اند که بعید است باعث ایجاد تفاوت در نتیجه آرا شود.

ادامه بررسی کنترل مجدد صندوق‌ها در آبادان و کرمانشاه

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور اضافه کرد: در حال حاضر این روند علاوه بر تهران، در آبادان و کرمانشاه نیز درحال انجام است اما گزارش آن هنوز به هیات مرکزی ارائه نشده است.

تایید نتیجه انتخابات در اردبیل

محمود شاه‌نشین در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه اردبیل نیز بعد این روند کنترل صندوق‌ها مورد درخواست قرار گرفت و به انجام رسید که درنهایت نتیجه انتخابات در این شهر تایید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز