خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

سفرای خارجی مقیم تهران از زندان اوین بازدید کردند

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۹۶۵

سفرای خارجی مقیم تهران با حضور در زندان اوین و بازدید از بخش‌های مختلف، از وضع مطلوب این زندان ابراز شگفتی کردند.

به گزارش ایلنا، صبح امروز ۵۰ سفیر خارجی مقیم تهران با حضور در زندان اوین از بندهای این زندان بازدید کردند. 

پیش از آغاز بازدید، ‌این سفرای خارجی به بیان سوالات خود پرداختند و مسئولان حاضر در جلسه به طور شفاف به این سوالات پاسخ دادند. 

بازدید امروز بر اساس درخواست سفرای خارجی مقیم تهران تدارک دیده شد و پنج ماه قبل نیز برخی از سفرای خارجی با هماهنگی ستاد حقوق بشر و سازمان زندان‌ها بازدیدی از کانون اصلاح و تربیت تهران داشتند.  

شگفتی سفرای خارجی از بازدید زندان اوین

اکتاوینو علیمودین، سفیر اندونزی در ایران در واکنش به بازدید از اوین گفت: ‌بنده برای اولین بار است که از اوین بازید می‌کنم و آنچه از شرایط اینجا دیدم بسیار خوب است. 

او ادامه داد: امکانات تربیتی و اصلاحی که در این زندان است، بسیار خوب است و شرایط زندانیان بسیار خوب و رفتاری که با آن‌ها می‌شود بسیار مطلوب است. 

سفیر اندونزی گفت: قبل از اینکه بیایم فکر می‌کردم این زندان شلوغ و غیرقابل مدیریت باشد، محیط خوب و شادی بخش نداشته باشد.  

او تصریح کرد: در هنگام بازدید شوخی می‌کردم و می‌گفتم شرایط اینجا آنقدر خوب است که شاید برخی زندانیان ترجیح بدهند در زندان بمانند.  

ژوان کوتریا، سفیر پرتغال در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: من شش ماه است که به ایران آمده‌ام و اطلاعاتم درباره این کشور کامل نیست اما امروز در بازدید اوین فرصتی کردم که از شرایط این زندان آگاه شوم. 

او گفت: این یک مدل خوبی است و خیلی شگفت‌زده شدم و برایم اطلاعات جالبی داشت و فکر می‌کنم شرایط این زندان واقعا شرایط خیلی خوبی است. 

سفیر پرتغال ادامه داد: انتظار نداشتم اینجا اینقدر شرایط خوب باشد و این بازدید من را تحت تاثیر قرار داد. 

کیم سئونگ‌هو سفیر کره جنوبی هم ضمن ابراز خوشحالی از وضعیت اوین گفت: ‌من زندان‌های کشورهای دیگر را ندیدم اما چیزی که برایم خیلی جالب بود اینکه اینجا زندانیان لباس فرم ندارند، اسمشان روی لباسشان نوشته نشده و درهای زندان‌ها بسته نیست. 

او ادامه داد: ‌در کره جنوبی زندانیان لباس فرم متحدالشکل دارند، شش الی ۱۰ نفر از آن‌ها در سلولی نگهداری می‌شوند که درهای آن‌ها بسته است. 

سفیر کره جنوبی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بهداشت و تغذیه زندانیان با خنده گفت: البته در این بازدید غذای زندان را تست نکردم اما دیدم شرایط بهداشتی خوبی در زندان حاکم است.  

کیم سئونگ تصریح کرد: اینجا زندانیان نمازخانه، کتابخانه و آرایشگاه دارند و درهای خوابگاه‌ها بسته نیست و همه می‌توانند با هم ارتباط داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز