خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله نوری‌همدانی:

نباید مسئولان نظام را تخریب کرد/ هجمه‌ها علیه سپاه قابل پذیرش نیست

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۴۱۹

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: تخریب قوا کار درستی نیست و نباید مسئولان نظام را تخریب کرد

به گزارش ایلنا، آیت الله نوری همدانی در دیدار مبلغان جهادی ماه مبارک رمضان، تبلیغ چهره به چهره را بسیار سازنده توصیف کرد و گفت: امروز نیاز شهرستان‌ها به حضور مبلغ و روحانی بسیار زیاد است و طلاب محترمی که تا حدودی درس خوانده و مراتبی از علم و اخلاق را کسب کرده‌اند با توکل به خدا و اخلاص به دیار خود بازگشته و برای خدا و خشنودی حضرت ولی عصر (عج) خدمات جهادی داشته و با علم و اخلاق مردم را هدایت کنند.

او با اشاره به وضعیت فعلی جامعه، اظهار داشت: امروز دشمنان بیش از هر زمان دیگر در حال تبلیغ بر علیه دین بوده و شبهاتی را در جامعه مطرح می‌کنند و این وظیفه ماست که این شبهات را با دقت بررسی کرده و به آن پاسخ دهیم.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که ابلاغ حقیقت دین از نیازهای امروز جامعه است، ابراز داشت: عدم تفسیر به رأی مباحث دینی از نکات ضروری در تبلیغ است؛ چراکه ارائه مباحث بدون تحقیق و بررسی، سبب گمراهی جامعه و خدشه دار شدن جایگاه دین خواهد شد.

معظم له خاطرنشان ساخت: فعالیت در مباحث فرهنگی از نیازهای روز جامعه است؛ چراکه پایه و اساس هر جامعه مبتنی بر فرهنگ آن می‌باشد.

متأسفانه عده‌ای بر حاشیه سازی در جامعه اصرار دارند

آیت‌الله نوری همدانی با بیان این مطلب که آرامش از ضروریات امروز جامعه است، تصریح کرد: اختلاف، درگیری و تفرقه افکنی از مباحث آسیب زا در کشور است و بنده نمی‌دانم چرا عده‌ای که بعضا مسئولیتی نیز دارند، اصرار بر حاشیه سازی و دوقطبی کردن جامعه دارند.

مسولان از نقد منصفانه استقبال کنند

او بیان داشت: تخریب قوا کار درستی نیست و نباید مسئولان نظام را تخریب کرد؛ اما این مسئله نباید به این نحو تلقی شود که نقد هم نباید انجام شود؛ باید نقد صورت بپذیرد و مسئولان نیز از نقد منصفانه استقبال کنند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: تأکید ما این است که نقد منصفانه باشد و این مسئله به این معناست که اگر ضعف را می‌بینیم، نقاط قوت و خدمت‌ها را نیز مشاهده کنیم و به نحوی تلقی نشود که هیچ خوبی وجود ندارد.

او ابراز داشت: بیان صرف مشکلات به کشور ضربه خواهد زد و نادیده گرفتن خدمت‌های پس از انقلاب به دلیل مسائل حزبی و سیاسی، ضربه‌ای برای کشور خواهد بود.

نباید توقع داشت در مقابل دشمنی آمریکا ساکت باشیم

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساخت: مسئولان، منتقدان منصف و دلسوز را پذیرا بوده و تلاش نکنند که با عناوین گوناگون جلوی این افراد گرفته شود؛ نباید توقع داشت که وقتی مردم دشمنی آمریکا را مشاهده می‌کنند، سکوت نمایند؛ مردم توقع دارند در مقابل تحریم‌های جدید سنا و مصاده اموال آنان موضع گیری انجام گردد؛ نه اینکه عده‌ای به توجیه آن پرداخته یا سکوت کنند.

او تصریح کردند: توقع از مسئولان کشور آن است که در مقابل نشست منافقین جلاد در فرانسه که ثمره جنایت آنان، هفده هزار شهید در این کشور است، موضع گیری کرده و تذکر دهند.

انتقاد از تخریب مسئولان قوه قضائیه

این مرجع تقلید تخریب‌های علیه مسئولان قوه قضائیه را نامناسب دانست و بیان داشت: نقد خوب است و کار هیچ شخصی بی‌نقص نیست؛ اما این حجم از تخریب نسبت به قوه قضائیه صحیح نمی‌باشد؛ همانطور که تخریب هیچ یک از قوا و ارکان نظام صحیح نمی‌باشد؛ البته باید از موضع گیری سریع، قاطع و شفاف رئیس دستگاه قضا پیرامون مسائل مرتبط با نظام و انقلاب تقدیر کرد.

تخریب کنندگان سپاه و نیروهای مسلح همنوا با دشمنان هستند

آیت الله نوری همدانی در ادامه از تخریب و تضعیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز انتقاد کرد و گفت: این هجمه‌ها علیه سپاه اصلا قابل پذیرش نیست؛ بنده به صراحت اعلام می‌کنم اشخاصی که سپاه و نیروهای مسلح را تخریب می‌کنند، همنوا با دشمنان هستند؛ از طرفی آمریکا و اروپا سپاه را تحریم کرده و از طرف دیگر عده‌ای در داخل به تخریب این نهاد می‌پردازند؛ این چه کار و فکری است که عده‌ای در کشور در حال طرح و انجام آن می‌باشند؟.

او اظهار داشت: اشخاصی که خواسته یا ناخواسته، پروژه تخریب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنند، همنوا با دشمنان نظام و مردم هستند؛ سپاه بحمدالله امنیت کشور را حفظ کرده و در عرصه‌های دیگر نیز می‌تواند موفق باشد.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه مسئولان باید در سخنان خود دقت داشته و وحدت جامعه را حول محور رهبر انقلاب حفظ نمایند، ابراز داشت: اگر در میان مسئولان اختلاف نظری هم هست، نباید به جامعه کشانده شده و با کمک به یکدیگر به فکر خدمت به این مردم که همیشه گوش به فرمان امام راحل و رهبر انقلاب بوده‌اند، باشند. معظم له در پایان خاطرنشان ساختند: بحمدالله این کشور متعلق به اهل بیت (ع) است و همه زیر پرچم اسلام ناب در مقابل مستکبران خواهیم ایستاد و کمک خود را از هیچ مظلومی در دنیا دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز