خبرگزاری کار ایران

همایش منتخبان پنجمین دوره شوراها:

الویری: برای شروع به کار شورای پنجم منتظر اذن شورای نگهبان هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۲۵۵

منتخب پنجمین دوره انتخابات شوراها تاکید کرد: ترسیم وضعیت شهر لازمه‌اش این است که بدانیم از چه زمانی شروع می‌شود؟ شک بین مرداد و شهریور هنوز وجود دارد و می‌گویند منتظر اذن شورای نگهبان هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مرتضی الویری در همایش منتخبان پنجمین دوره شوراهای کلان شهرهای کشور با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، با طرح چهار نکته گفت: اولین مطلب، وضعیت اداره شورای شهر و شهرداری است که به نحوی مطلوبی انجام نمی‌شود و عبارت است شهرداری خودش تابلوی حاکمیت خودش است.

او با اشاره به تسریع در تشخیص فساد در شهرداری‌ها اظهار داشت: در بسیاری از وزارتخانه‌ها اگر فسادی صورت بگیرد، این فساد بعدها معلوم می‌شود ولی مردم اتفاقات شهرداری را به سرعت درک می‌کنند.

رییس هیات رییسه سنی اعضای منتخب شورای شهر پنجم تهران با بیان اینکه بر اساس حکمرانی خوب ما وضع خوبی در شوراها و شهرداری‌ها نداریم، تصریح کرد: برخی می‌گویند این وضعیت به دلیل نیروی انسانی است. در لندن هفته‌ای یک بار زباله جمع می‌شود اما ما در تهران در برخی مناطق روزی سه بار زباله جمع می‌کنیم.

الویری با بیان اینکه فساد در مجموعه مدیریت شهری چه در شهرداری و چه در شورای شهر نهادینه شده و این مساله برای مردم گزنده است، خاطرنشان کرد: در این رابطه، دو عامل قابل شناسایی است؛ یک عامل، نیروی انسانی و یک عامل دیگر، قوانین. در زمینه نیروی انسانی، بهترین کار انجام شد. انتخاباتی آزاد به دور از خط‌بندی و جناح سیاسی برگزار شد. در مورد قوانین و مقررات، من امیدوار هستم با بازنگری قوانین بالادستی به نحوی عمل شود که این مشکل را نداشته باشیم.

او افزود: در بسیاری از مواقع، شورای شهر نقش نظارتی خود را ایفا نکرده و بخشی از عدم توانایی برای ایفای نقش نظارتی به سازوکارهای قانونی برمی‌گردد.

منتخب مردم تهران در پنجمین دوره شورای شهر نکته دوم در رابطه با مدیریت شهری را مربوط به منابع مالی شهرداری‌ها دانست و ابراز داشت: مالیات محلی امر شناخته‌شده‌ای است. در دنیا رسم نیست که از طریق ساخت‌وساز، شهر را بگیرند و مدیریت کنند ولی ما گرفتار این مساله هستیم.

الویری ادامه داد: یک مدیر مالی می‌گفت در خرداد ۱۵۰ میلیون تومان برای پرداخت حقوق‌ها کم داشتم و مجبور شدم از یکی از سازمان‌های شهرداری بگیرم. رفتن به سمت مالیات‌های محلی مهم است.

او عدم اطلاع از زمان آغاز به کار شورای شهر در مرداد یا شهریور را یکی چالش‌های مدیریت شهری برای ترسیم وضعیت شهر برشمرد و گفت: ترسیم وضعیت شهر لازمه‌اش این است که بدانیم از چه زمانی شروع می‌شود؟ شک بین مرداد و شهریور هنوز وجود دارد و می‌گویند منتظر اذن شورای نگهبان هستیم. من تعجب می‌کنم. مگر با یک تلفن نمی‌شود این را حل کرد؟ امیدوارم هرچه زودتر این مساله حل شود چراکه مشکل ما در انتخاب شهردار به این مسئله ولبسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز