خبرگزاری کار ایران

نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح دوفوریتی مقابله با اقدامات سنای آمریکا فردا به هیات رییسه مجلس تقدیم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۰۹۰

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح مقابله با اقدامات خصمانه سنای آمریکا و ارائه این طرح به هیات رییسه مجلس در جلسه علنی فردای مجلس بررسی خبر داد.

سید حسین نقوی حسینی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به تهیه طرح دو فوریتی مقابله با اقدامات خصمانه ایالات متحده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: طرح قانونی مقابله با اقدامات خصمانه سنای آمریکا فردا یکشنبه با قید دو فوریت به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود و به احتمال زیاد به دلیل دوفوریتی بودن در همان جلسه فردا نیز بررسی خواهد شد.

او گفت: بر اساس قانون، اگر دو فوریت این طرح رای بیاورد، باید ظرف ۲۴ ساعت، این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شود؛ از این رو در صورت تصویب دو فوریت این طرح در جلسه فردا یکشنبه مجلس، اعضای کمیسیون امنیت فردا بعدازظهر این طرح را در کمیسیون بررسی خواهند کرد.

نماینده ورامین در مجلس دهم یادآور شد: پس از بررسی این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، کلیات و جزییات آن در جلسه روز سه شنبه مجلس بررسی می شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: این طرح تلاش کرده یک طرح مادر برای تحریم علیه آمریکایی ها باشد، همان طوری که آنان طرح مادر در تحریم ایران تهیه کرده اند و این طرح تجمیعی از مصوبات قبلی مجلس شورای اسلامی نسبت به اقدامات آمریکایی هاست.

او گفت: آمریکایی ها همچنان به رفتار خصمانه، کینه توزانه و دشمنانه علیه ملت ما ادامه می دهند . مصوبه آنان در مبارزه با اقدامات ثبات زای ایران که در واقع یک مصوبه عادی نیست، این مصوبه مادر تحریم هاست و تحریم های جدید علیه ایران ایجاد می کند، گزارش هایی که در آن پیش بینی شده می تواند منجر به تحریم های بیشتر شود یعنی دیگر بر اساس آن نیاز به مصوبه جدید نیست و قانون مادر است.

نقوی‌حسینی در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این دشمنی های آمریکا این طرح را تهیه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز