خبرگزاری کار ایران

دریادار سیاری خبر داد؛

اعزام ۵۲ ناوگروه به آب‌های آزاد/ ساخت ناوشکن «سهند» و «جوشن» در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۹۶۰

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تاکنون ۵۲ ناوگروه به آب‌های آزاد اعزام کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم ضیافت افطاری با ایثارگران و پیشکسوتان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: روزگاری همه به دنبال این بودند که نیروی دریای در آب های آزاد به دریانوردی بپردازند اما امروز با افتخار می گویم توانسته ایم ۴ هزار فروند کشتی را در خلیج عدن اسکورت کنیم و امنیت را در این منطقه به ارمغان آوریم.

وی افزود: امروز در شمال اقیانوس هند تسلط اطلاعاتی داریم و با رزمایش های بزرگی که انجام داده ایم همه نیرو های نظامی در دنیا ما را به عنوان نیروی مقتدر می شناسند.

او گفت: سال گذشته با دور زدن قاره آفریقا در اقیانوس اطلس حاضر شدیم و ناوگروه ما به شکل پیوسته ۱۵۰ روز دریانوری در اقیانوس داشت.

سیاری با بیان اینکه در عمر دهی به تجهیزات موفق بوده ایم، افزود: در زمینه ساخت تجهیزات موفق به ساخت ناوشکن جماران و دماوند شدیم و در آینده نزدیک ناوشکن سهند و جوشن را نیز خواهیم ساخت.

وی با اشاره به اقدامات توسعه ای افزود: در توسعه سواحل مکران مبنای حرکت نیروی دریایی و امروز خانواده های متعددی در این مناطق حضور دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز با اجرای ایده بازگشت به دریا می توان اقتصاد کشور را متحول کرد.

سیاری گفت: در گذشته ما را از دریا دور نگه داشتند تا ثروتمند و قدرتمند نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز