خبرگزاری کار ایران

ساعی در گفت‌وگو با ایلنا:

نامه به رییس‌جمهور درباره موسسات مالی را به‌منظور پیگیری مطالبات سهام‌گذاران امضاء کردیم/ امضای نمایندگان ملعبه سیاست‌بازی شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۶۷۱

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شیوه جمع‌آوری امضاء برای طرح سوال از رییس‌جمهور ازسوی نمایندگان مخالف دولت، گفت: امضای نامه به رییس‌جمهوری فارغ از گرایش سیاسی و صرفاً به‌منظور پیگیری مطالبات سهام‌گذاران انجام شد.

زهرا ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در واکنش به اقدام برخی از نمایندگان مخالف دولت در جمع‌آوری امضا برای طرح سوال از رییس‌جمهور به‌عنوان نامه درخواست، اعلام کرد: البته این نخستین بار نیست که شاهد بروز چنین مشکلاتی هستیم. متنی که امضاء کردیم، درخواست تسریع در روند رسیدگی به موسسه‌های مالی و اعتباری بود اما آن‌چه پس از اتمام جلسه علنی ازسوی برخی همکاران منتشر شده، طرح سوال از رییس‌جمهور در این رابطه بود.

او با تکذیب همراهی خود با مخالفان دولت در مسیر طرح سوال از رییس‌جمهوری یادآور شد: معتقدم نباید این در پارلمان که عصاره فضائل ملت است، شاهد این بی‌اخلاقی‌ها باشیم.

قرار نبود نامه درخواست از رییس‌جمهور درباره موسسه‌های مالی رسانه‌ای شود

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما با دنبال احقاق حقوق مردم بودیم و به این دلیل با نامه درخواست از رییس‌جمهور درباره موسسه‌های مالی و اعتباری که قرار نبود رسانه‌ای شود، همراهی کردیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس دهم یادآور شد: این نامه قرار نبود رسانه‌ای شود، بلکه قصد داشتیم بعد از جمع‌‌آوری امضاء، نامه را به دفتر رییس‌جمهوی بفرستیم و به‌صورت غیرعلنی موضوع را پی‌گیری کنیم اما ساعتی بعد متوجه شدیم که نامه رسانه‌ای شده است.

امضای نامه به رییس‌جمهوری فارغ از گرایش سیاسی و صرفاً به‌منظور پیگیری مطالبات سهام‌گذاران

او با اشاره به اسامی برخی دیگر از نمایندگان معترض به این شیوه جمع‌‌آوری امضاء ازسوی مخالفان دولت، اعلام کرد: تقریباً تمامی اعضای فراکسیون امید که امضا‌ء و نام‌شان در این نامه آمده، از این اتفاق ناراحت هستند؛ چرا که ما فارغ از گرایش‌های سیاسی و تعلقات فراکسیونی، و صرفاً برای پیگیری مطالبه‌ مردم و سهام‌گذاران وارد عمل شدیم اما دیدیم که از امضاءهای ما ملعبه دست سیاست‌بازی یک عده شد و از آن برای غرض‌ورزی سیاسی استفاده کرده‌اند.

طراحی ساز و کاری برای جمع‌آوری امضاء در مجلس

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پیش از این نیز شاهد چنین مسائلی بودیم، گفت: قصد داریم این موضوع را پیگیری کنیم تا ساز و کار درستی در مجلس بنا شود که برای امضاءهایی که در مجلس جمع‌آوری می‌شود، ساز و کار قانونی لحاظ شود.

ساعی در پایان تصریح کرد: هیات رییس مجلس باید سازوکاری را درنظر بگیرد که جلوی این تفسیر به رای گرفته شود تا هم از اتلاف وقت مجلس جلوگیری شود و هم افکار عمومی مسموم نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز