خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله نوری همدانی

دولت باید برای حل مشکلات تلاش کند/ حوزه به هیچ دولتی در هیچ زمانی نباید وابسته باشد

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۸۱۴

یک مرجع تقلید گفت: اعتقاد ما این است که این نظام مبتنی بر اسلام و اهل بیت(ع) و ولایت فقیه، کارآمدترین و جامع‌ترین نظام برای اداره یک کشور است و در طی این ۳۸ سال به خوبی نشان داده است، البته ما به کمبودها و مشکلات واقف هستیم که دولت‌ها باید برای برطرف کردن آن تلاش کنند تا مردم از حیث اقتصادی هم توانمند باشند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) قم نیاز امروز حوزه را عمق بخشی به دروس و تقویت درس اخلاق دانست و گفت: باید توجه بیشتری به اخلاق شود؛ چرا که امروز به اخلاق بیش از هر زمان دیگری نیاز است و مدیران حوزه به برقراری درس اخلاق منظم اهتمام کنند.

او افزود: از وجود اساتیدی که در بحث اخلاق کار جدی انجام داده‌اند، استفاده شود و باید از تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به عنوان دروس اصلی بهره‌مند شد؛ چراکه استاد اخلاق می‌تواند تا پایان عمر بر روح انسان تاثیرگذار باشد. 

این مرجع تقلید گفت: اساتید بزرگ ما مثل مرحوم آیت‌الله العظمی سیدمحمد محقق داماد و علامه طباطبایی و آیت‌الله العظمی سلطانی طباطبایی و مرجع بزرگ شیعه آیت‌الله العظمی بروجردی تمام وجودشان اخلاق بود یا کسانی که درس اخلاق امام بزرگوارمان را درک کردند، می‌دانند که کلام ایشان چقدر اثر گذاری داشت.

آیت‌الله نوری شیرازی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نیازهای اصلی حوزه‌های علمیه همراه با زمان بودن است و فقه و فرهنگ اهل بیت (ع) آنچنان غنی و وسیع است که در همه زمان‌ها و موضوعات پاسخگو است؛ ما وظیفه داریم فقه اهل بیت(ع) را وارد زندگی مردم کنیم. 

او ادامه داد: امروز متاسفانه زمزمه‌هایی از بعضی‌ها به گوش می‌رسد که خواهان عدم دخالت علما و روحانیون در مسائل روز سیاسی هستند و عده‌ای هم بحث استقلال حوزه را مطرح می‌کنند، باید به صراحت اعلام کنم، ما با استقلال حوزه صد در صد موافقیم و حوزه مستقل حوزه قدرتمند و تاثیرگذار است؛ اما باید توضیح داد، چرا حوزه را از نظام اسلامی مستقل کنیم؟ نظامی که برآمده از حوزه است، نظامی که بنیانگذارش از حوزه است، متون و شناسنامه آن در دنیا از فرهنگ اهل بیت علیهم السلام است؛ پس حوزه باید از اصل نظام اسلامی دفاع کند و آن را تقویت کند. 

این مرجع تقلید تاکید کرد: مراد ما از استقلال حوزه عدم وابستگی به دولت‌ها است، حوزه به هیچ دولتی در هیچ زمانی نباید وابسته باشد و اگر وابسته شد، دیگر نمی‌تواند تذکر دهد، علما و حوزه‌های علمیه همیشه زبان و مدافع ارزش‌های اسلامی و انقلابی و مردم بودند و این وضعیت الحمدلله در حوزه‌ها برقرار است، خصوصا طلاب جوان بسیار با انگیزه و با هوشیاری از این نظام و انقلاب دفاع و حمایت می‌کنند. 

آیت‌الله نوری همدانی گفت: امروز متاسفانه زمزمه‌هایی از بعضی‌ها به گوش می‌رسد که خواهان عدم دخالت علما و روحانیون در مسائل روز سیاسی هستند و عده‌ای هم بحث استقلال حوزه را مطرح می‌کنند، باید به صراحت اعلام کنم ما با استقلال حوزه صد در صد موافقیم و حوزه مستقل حوزه قدرتمند و تاثیرگذار است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز