خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی در مراسم معارفه رییس سازمان تعزیرات حکومتی:

شرایط بازار با گرفتن و زندان انداختن بهتر نشده است/قول دادیم مبلغ قاچاق به ۷میلیارد دلار برسد

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۷۴۹

وزیر دادگستری از کاهش ۵۰ درصدی پرونده‌ها در سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: شرایط بازار بهتر شده اما معنی‌اش این نیست که با گرفتن و زندان انداختن بازار بهتر شده بلکه با برنامه‌ریزی و مشارکت با سازمان های دیگر این اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان تعزیرات حکومتی با تبریک ایام ماه مبارک رمضان و ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت:‌ ابتدای ماه مبارک رمضان با حضور شکوهمند و زمان شناسانه مردم در انتخابات قرین بود و سبب اقتدار هرچه بیشتر نظام شد. انتخابات برجسته‌ترین نماد حضور ملت است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه انتخابات پر شور، سالم، با مشارکت بالا و بدون مشکلات امنیتی و گله‌گذاری آزاردهنده برگزار شد، اظهارکرد: باید خدا را شاکر باشیم و از همه فعالان سیاسی که با اعمال خود فضای خوبی بوجود آوردند، تشکر می‌کنم.

او تاکید کرد: در انتخابات نفس حضور مردم مهم است و اگر تخلفی و کم کاستی بوده، طبق روال تعقیب می‌شود. مهم جریان کلی انتخابات است که آثار و برکات آن به جای ماند.

عضو کابینه تدبیر و امید همچنین با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در تهران، برای شهدای این حادثه آمرزش الهی و برای مجروحان آرزوی سلامتی کرد و گفت: امروز آرمان امام، هنوز آرمان ملت است و بخوبی در جامعه ساری و جاری است. ما امام را در جامعه زنده می‌بینیم. امام یک جریان زنده در زندگی ماست و مهمترین سند آن زنده بودن، آرمان امام نظیر عدالت و مردم سالاری است.

او ادامه داد: امروز کشور ما مستقل است و از استقلال بالایی برخوردار است.بسیاری از کشورهای بزرگ و قدرتمند نمی‌تواند برای خود تصمیم بگیرند اما جمهوری اسلامی اینکار را می‌کند. مقام معظم رهبری با حساسیت به این امر پرداختند. ما مناسبات خود را خارج  از کشور داریم و رهبری گفتند با تسلط به مو اضع خود، باید در فضای بین الملل حضور داشته باشیم و از جایگاه خود دفاع کنیم.

پورمحمدی رقابت جدی و مشارکت بالا در انتخابات را حاکی از فضا آزاد در جامعه دانست و گفت:‌ در این انتخابات ما شاهد بودیم که هم به طور کمی و هم به طور کیفی آزادی نهادینه شده است. الان به یک ثبات و ظرفیتی رسیدیم تا حرف‌ها گفته شود. هرچند در بخش‌هایی کم و کاستی داریم اما روند رو به جلو است.

وزیر دادگستری ادامه داد: در زمینه محرومیت زدایی کارهای خوبی شده اما در رقابت‌های انتخاباتی بزرگ نمایی شد. در واقعیت کارهای بسیاری با وجود مشکلات صورت گرفته است. امروز صدای محرومان شنیده می‌شود و محرومان می‌توانند حرف خود را به بالاترین مقام برسانند. حتی الان ما مسابقه برای محرومیت‌زدایی داریم و باید شاکر و قدردان تلاش‌ها باشیم.

او به موضوع مبارزه با استکبار اشاره کرد و گفت: شعار حفظ حقوق ملت، شعار امام بود. باید واقعیت را خوب شناخت و تحلیل کرد. اقتدار ما که زیاد شد و دلایل و مولفه‌های زیادی دارد و تردیدی در اقتدار نیست. آثار اقتدار این است که جبهه ضد سلطه و طاغوتی نظام تشدید شده و عرصه را برای مستکبرین تنگ کرده است. امروز وقتی می‌گویند جمهوری اسلامی از خطر پنجم به خطر سوم ارتقا پیدا کرده و به فکر تشدید تحریم هستند بد عهدی است اما پیام دارد. اقتدار ما زیاد شده و باید به آن توجه کنیم. نباید دنبال مدل سازش باشیم. باید از روش چالش عاقلانه تبعیت کنیم. ما الان فشار جهانی بر خود را کم و بسیاری از قطعنامه‌ها را برطرف کرده‌ایم اما نگرانی آمریکا زیاد شده است. ما با قدرت چالشی ولی عاقلانه خود اهرم زور استکبار را از کار انداختیم. این روش باید تحت نظارت رهبری ادامه پیدا کند.

او اضافه کرد:‌ امروز امت امام (ره) مقتدر تر از سی سال پیش است. امروز قدرت دفاعی جمهوری اسلامی بیشتر است. آمادگی امنیتی ما بیشتر است. این روزها حادثه ترور را پشت سر گذاشتیم اما می‌دانیم هدف اصلی جریان تروریستی و لشگر کشی بیش از شصت کشور به منطقه، جمهور اسلامی بوده است. همه کشورها آسیب دیدند اما جمهوری اسلامی سالم مانده است. این اتفاقات پیش می‌آید اما مسئولان بخاطر نگران نشدن مردم آمار کشفیات تیم‌های تروریستی را نمی‌گویند اما وقتی یک حادثه این تیپی پیش می‌آید، بخشی از آنها را می گویند.

وزیر دادگستری از قدرت امنیتی به عنوان یکی از شاکله‌های اصلی قدرت در کشور یاد کرد و گفت: یکی از نگرانی‌های استکبار از قدرت امنیتی ماست که نقشه های آنرا باطل می‌کند. ما باید خود را بشناسیم. گاهی آنقدر گرد و غبار است که امکانات خود را از یاد می‌بریم.

او اضافه کرد: جمهوری اسلامی مقتدر کارهای بسیاری کرده و الان در فضای بعد از انتخابات می‌توان با آرامش داشته‌های خود را ارزیابی کنیم. بعد انتخابات نیاز کشور همدلی و هم افزایی با برنامه‌های کشور است. ما نیازمند برنامه هستیم تا با قدرت به سمت اهداف برویم.

پورمحمدی بهبود محیط کسب و کار و معاش مردم را از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های مردم و مسئولان عنوان کرد و افزود: دولت و مجموعه نظام به این حوزه توجه زیادی دارند. در این حوزه آیتم‌های زیادی وجود دارد. عوامل فشار و انحرافی در این میدان زیاد است. اگر یک روز نان مردم مختل شود و مواد پروتئینی به دست مردم نرسد، چه مشکلاتی پیش می‌آید بعد امنیت این موضوع حساسیت برانگیز است چراکه مردم روزانه با آن درگیر هستند.

وزیر دادگستری یادآور شد: باید توجه ما به مسائل پیوسته افزوده شود. سازمان تعزیرات از ابتدا برای همین بوده و در این دوره نزدیک سی ساله همین کار را کرده است. سازمان تعزیرات در جایگاه مناسبی قرار دارد و مردم می‌توانند به این سازمان اتکا کنند. سازمان تعزیرات سازمان برخورد کننده صرف نیست بلکه یکی از ارکان‌های نظارتی بر بازار در کنار سازمان‌های دیگر است که محیط کسب و کار را سالم کنند هرچند هنوز با آنچه که باید باشیم، فاصله داریم.

او با بیان اینکه نهاد سازمان تعزیرات حکومتی به مرحله‌ای از رشد رسیده اما تا مرحله بلوغ فاصله دارد، ادامه داد: نهاد دادرسی در سازمان جایگاه تثبیت شده‌ای دارد. ۵۰% میزان پرونده‌های تحت رسیدگی کاهش پیدا کرده و بر بازار تسلط بیشتری داریم. شرایط بازار بهتر شده اما معنی‌اش این نیست که با گرفتن و زندان انداختن بازار بهتر شده بلکه با برنامه‌ریزی و مشارکت با سازمان های دیگر این اتفاق افتاده است.

وزیر دادگستری خواستار ادامه حرکت جدی در برخورد با قاچاق شد و گفت: دستگاه‌های زیادی درگیر مبارزه با قاچاق کار و ارز هستند که بخشی از آن هم بر عهده سازمان تعزیرات است. با هماهنگی و تلاش‌های صورت گرفته بحت قاچاق را حد زیادی کنترل کردیم اما هنوز عددها نگران کننده است. حدود ۵۰%قاچاق ورودی و خروجی کاهش داشته و نقش سازمان تعزیرات باید تقویت شود. قول دادیم مبلغ قاچاق به ۷میلیارد دلار برسد و این روند را باید ادامه بدهیم.

عضو دولت تدبیر و امید ادامه داد‌: ما امروز نیازمند دستگاه چابک و پر تحرک و همگام با بازار هستیم. چون فضا بازار شناور است، قوانین و مقررات باید با نیاز بازار طراحی شود.

پورمحمدی افزود: من از آقای میرکوهی تشکر می‌کنم که با درایت و تسلط به مبانی حقوقی داشتند، توانستند کارهای خوبی را انجام دهند. برخی اعمال ایشان نمود ندارد اما آثار ویژه‌ای دارند. الان می ‌توانند در وزارتخانه برای تصویب قوانین لازم برای سازمان تعزیرات حکومتی در مجلس به ما کمک کنند. ایشان یک سرمایه هستند. از دکتر جمشیدی و تلاش ارزشمند ایشان نیز تشکر می کنم و کارهایی‌های آنان را باید ادامه دهیم تا به فرجام مناسب برسیم.

وزیر دادگستری با اشاره به معارفه امیری اصفهانی برای ریاست سازمان تعزیرات حکومتی گفت:‌خوشحالم در خدمت امیری اصفهانی هستیم. ایشان از قضات خوشنام ما هستند که در بخش‌های مدیریتی قوه قضاییه تلاش خوبی کردند. ایشان یک حقوقدان مجرب است که با آمدن ایشان به ظرفیت تعزیرات افزوده شد.

او اظهار کرد:‌ انتظار می‌رود وظایف و اهداف را محقق کنید. کارهای ابتدایی انجام شده و انشالله سازمان در مبارزه با تخلف، فساد اقتصادی، بی‌عدالتی در بازار و مشارکت با سایر نهادها. موفق باشد امکانات باید به روز و تجمیع شود. تا خروجی بهتر شود.

مهدی امیری اصفهانی نیز در این مراسم طی سخنان کوتاهی گفت: از همه کسانی در این سال در سازمان تعزیرات موجب ارتقا شدند تشکر می‌کنم. امام صادق می‌گوید ما مکلف هستیم به سمت کمال برویم. در نظام مدیریتی می‌گویند برای هرکاری راه بهتری است. امیدوارم با همفکری یکدیگر، موقعیت سازمان را بهتر کنیم و فردایی بهتر از امروز بسازیم.

رییس جدید سازمان تعزیرات حکومتی گفت:‌همه افراد و تجربیات آنها پشتوانه این حرکت رو به جلو است. از همه استدعا می‌کنم حقیر را ذره‌ای تنها نگذارند تا این بار سنگین را به سرمنزل مقصود برسانیم. قطعا ایجاد امنیت روانی سرلوحه همه کارها باید باشد. سازمان تعزیرات در عین حال که یک سازمان شبه قضایی است، سازمان اجتماعی است. امیدوارم با همت شما سازمان چابک و اثر بخش داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز