خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

مذاکرات برای سدسازی‌های مخرب ترکیه/ تعرفه آب و برق تغییری نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۶۵۰

چیت‌چیان گفت: ما تاکنون مذاکراتی با ترکیه نداشته ایم اما واضح است که این کشور تعداد قابل توجهی سد برروی دجله و فرات احداث کرده که باعث شده ورود آب از ترکیه به سوریه و عراق کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید چیت چیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه امروز حیاط دولت در بین خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چند عضو جدید به کابینه اضافه می شوند، گفت: بنده اطلاعی ندارم.

وی درباره ابقا در سمت وزیر نیروی دولت دوازدهم نیز اظهار داشت: باید ببینیم دعوت می شود یا خیر؟ اکنون نمی توان راجع به این موضوع حرفی زد.

چیت چیان درباره تعداد سدهای در دست احداث کشور بیان کرد: در حال حاضر قریب  90 سد در دست احداث در سطح کشور داریم که در مراحل مختلف ساخت و اجرا هستند برخی در مرحله جدید احداث و تعدادی نیز در شرف اتمام هستند.

وی درباره تغییر در تعرفه برق استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما پیشنهادات خود را برای اصلاح تعرفه ها داده یم که در صورت تصویب ابلاغ خواهد شد.

وزیر نیرو درباره ورود ایران به پروژه های سدسازی خارج از کشور خاطرنشان کرد: با توجه به توان فنی متخصصین و شرکت های ایرانی  در زمینه سدسازی اقدامات قابل توجهی در داخل کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در کشور انجام شده که از جمله آنها سدسازی در کشورهایی مثل کنیا، سریکلانکا، تاجیکستان و عراق  است.

وی درباره اینکه آیا با کشور ترکیه برای سدسازی های این کشور بروی رودهای دجله و فرات مذاکراتی داشته اید یا خیر؟ گفت:  ما تاکنون مذاکراتی با ترکیه نداشته ایم اما واضح است که این کشور تعداد  قابل توجهی سد  برروی  دجله و فرات احداث کرده که باعث شده ورود آب از ترکیه به سوریه و عراق کاهش یابد و با توجه به اینکه آب جاری کاهش یافته در خشک شدن هورهای مشترک بین ایران و عراق اثر گذاشته است.

چیت چیان تاکید کرد: قطعا سدسازی های ترکیه روی ایران نیز اثر مخرب داشته که باید بررسی و اقدامات لازم انجام شود.

وی درباره تغییر در تعرفه های آب و برق نیز اظهار داشت: طبق مصوبات مجلس هیچ تغییری در قبوض آب و برق سال جاری نسبت به سال گذشته نبوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز