خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر‎:‎

خواستار حاکمیت اعتدال و عقلانیت در روابط میان کشورها هستیم/ برای مذاکره با هدف رسیدن به توافقی واقعی آماده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۲۶۱

رییس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر، با تاکید بر علاقه‌مندی تهران برای گسترش مناسبات با ‏همه کشورهای دنیا به ویژه همسایگان، تاکید کرد: زمینه‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه ‏همکاری‌ها در عرصه سیاسی و اقتصادی میان ایران و قطر وجود دارد که باید از آن بهره برد و این ‏همکاری‌های مشترک را تقویت کرد.‏

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر شنبه در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با وی، با تاکید بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای استقرار صلح و آرامش، ماه مبارک رمضان را ماه تقویت برادری میان مسلمانان برشمرد و ضرورت همکاری میان کشورهای منطقه برای ایجاد ثبات و آرامش را مورد تاکید قرار داد.  

از اصول سیاست خارجی ایران تداوم همکاری با کشورهای خلیج فارس است

رییس جمهور با بیان اینکه ایران برای گسترش روابط خود با کشورهای همسایه و به ویژه کشور برادر قطر اهمیت زیادی قائل است، اظهار داشت: یکی از اصول سیاست خارجی ما تداوم همکاری با کشورهای همسایه در خلیج فارس است و معتقدیم با اراده مستحکم دو طرف می‌توانیم موانع موجود را برطرف و پیوندهای برادری را تقویت کنیم. 

ثبات و امنیت کشورهای منطقه به یکدیگر پیوند خورده است

روحانی با تاکید بر اینکه ثبات و امنیت کشورهای منطقه به یکدیگر پیوند خورده و از هم تاثیر می‌پذیرند، تصریح کرد: ما خواستار حاکمیت فضای اعتدال، میانه‌روی و عقلانیت در روابط میان کشورها هستیم و معتقدیم که راهکارهای سیاسی باید در اولویت قرار داشته باشند. 

رییس جمهور افزود: کشورهای منطقه نیاز به همفکری و رایزنی بیشتر برای حل و فصل و مهار بحران‌های منطقه‌ای دارند و ما حاضریم در این عرصه همکاری کنیم. 

آماده مذاکره با هدف رسیدن به توافقی واقعی هستیم

روحانی، فرقه‌گرایی را از آفت‌های بزرگ و برهم زننده امنیت منطقه برشمرد و گفت: ما می‌خواهیم جهان اسلام که از چند دستگی رنج می‌برد به سمت صلح و برادری گام بردارد و در این راستا آماده مذاکره با هدف رسیدن به توافقی واقعی هستیم.

تروریسم امنیت همه ما را تهدید کند

رییس جمهور در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلفنی به موضوع تروریسم در منطقه اشاره کرد و یادآور شد: منطقه ما شاهد یک معضل بزرگ به نام تروریسم است که می‌تواند امنیت همه ما را تهدید کند و راه مبارزه با آن نیز همکاری مشترک است.  

خواهان تقویت روابط بیش از پیش با ایران هستیم 

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک پیروزی حسن روحانی و فرارسیدن ماه مبارک رمضان ابراز داشت: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران، دیرینه، تاریخی و مستحکم است و ما خواهان تقویت بیش از پیش این روابط هستیم. 

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی افزود: ما معتقدیم که در مسیر تقویت بیش از پیش روابط ایران و قطر هیچ مانعی وجود ندارد. 

روند گفت‌وگوهایی که کویت آغاز کرد، باید تداوم یابد

او با اشاره به برخی مشکلات منطقه‌ای بیان کرد: بی‌تردید مذاکره و گفت‌وگو تنها راه رفع مشکلات است و روند گفت‌وگوهایی که کویت به نمایندگی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس آغاز کرد، باید تداوم یابد.

امیر قطر همچنین گفت که به دستگاه‌های ذیربط در کشورش دستور خواهد داد با هدف گسترش همکاری‌های تهران – دوحه، بر تلاش‌های خود بیفزایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز