خبرگزاری کار ایران

حسینی در گفت‌‎وگو با ایلنا مطرح کرد؛

تاکید بر اولویت جوانان، زنان و فارغ‌التحصیلان در استفاده از تسهیلات / سپرده‌گذاری ارزی بجای استفاده از تبدیل منابع ارزی به ریال

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۴۷۳

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای بررسی پیشنهاد نمایندگان با ارجاع لایحه اعطای تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی موافقت شد.

سیده فاطمه حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تاکید بر لزوم در اولویت قرارگرفتن جوانان، زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در استفاده از تسهیلات اعلام کرد: یکی از پیشنهادهای بنده این بود که در متن ماده‌واحده بر اولویت جوانان، زنان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تاکید شود.

او گفت: همچنین پیشنهاد کردم بجای استفاده از تبدیل منابع ارزی به ریال که در گزارش کمیسیون بودجه آمده بود، صندوق توسعه ملی نزد بانک‌های عامل سپرده‌گذاری ارزی کند و بانک عامل از خط اعتباری ریالی به متقاضیان تسهیلات اعطا کند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف این لایحه سرمایه‌گذاری در روستاها برای ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت به وسیله توسعه و رونق اقتصادی روستاها به واسطه فعال کردن صنایع تبدیلی و بنگاه‌های کوچک با مدنظر قراردادن مزیت‌های نسبی هر منطقه است.

او یادآور شد: با تصویب این لایحه هدف کاستن از مشکل تامین مالی خرد روستاییان برای فعالیت‌های تولیدی و اشتغال است تا ضمن کاهش مهاجرت، روستاها به قطب‌های مولد تبدیل می‌شوند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی روز چهارشنبه، درجریان بررسی لایحه یک فوریتی اعطای تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمترتوسعه‌یافته، عشایری و مرزی که کلیات آن در جلسه علنی روز گذشته به تصویب رسیده بود، جزئیات آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز