خبرگزاری کار ایران

کیانوش راد در گفت و گو با ایلنا

۲۹ اردیبهشت در تداوم دوم خرداد بود/ اهداف سال ۷۶ در رای دوباره به روحانی نمایان شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۷۰۵

یک نماینده مجلس ششم گفت: نتیجه‌ای که ۲۹ اردیبهشت از صندوق‌ها بیرون آمد می‌تواند تداوم تلقی دوم خرداد ۷۶ باشد.

محمد کیانوش‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره رأی مردم در روز ۲۹ اردیبهشت گفت:‌ نتیجه‌ای که ۲۹ اردیبهشت از صندوق‌ها بیرون آمد می‌تواند تداوم تلقی دوم خرداد ۷۶ باشد.

او خاطرنشان کرد: همان اهدافی که در  ۷۶ سال مردم به دنبالش بودند در رأی به روحانی نمایان شد.

این نماینده مجلس ششم یادآور شد: در دوم خرداد ۷۶ جامعه به دنبال فضای باز سیاسی، مشارکت گسترده، دست‌یابی به حق حاکمیت در زندگی و معیشت خود بودند.

او با اشاره به فضای سیاسی کشور در زمان انتخابات گفت: با شکل‌گیری فضای دوقطبی و وجود دو تفکر متفاوت در این دوره مردم نشان دادند راه و منش دولتی را می‌پذیرند که در برخورد با مسائل فرهنگی معتدل‌تر و نسبت به رقبای خود تعامل دارد همچنین  در اداره کشور شایسته‌سالاری و عقلانی تصمیم می‌گیرد.

کیانوش‌راد تاکید کرد: رای به روحانی یعنی تداوم عقلانیت، تدبیر و شایسته‌سالاری در تصمیمات کشور، مردم به خوبی می‌دانند مشکلات، فقر و بیکاری وجود دارد اما با این وجود به لزوم تدبیر در اداره امور رای دادند.

او در ادامه افزود: برخی از کاندیداها تلاش کردند با بزرگ‌نمایی این مشکلات و دادن وعده‌هایی برای حل آن‌ها مردم را به نفع خود پای صندوق بیاورند که موفق نشدند، قطعا دولت دوازدهم علاوه بر پایبندی به حل مشکلات اقتصادی از تدبیر و عقلانیت برای حل مشکلات استفاده می‌کند.

این نماینده اسبق مجلس با بیان‌این که ۲۹ اردیبهشت یعنی تداوم اندیشه اصلاحی و قانون‌گرایی در کشور عنوان کرد: دلیل مشارکت مردم ایران را می‌توان در یک هدف جست‌وجو کرد و آن تدام قانون و عقل در کشور است دولت دوازدهم هم می‌تواند نویدبخش تدوام این اندیشه اصلاحی در ایران ۱۴۰۰ باشد.

کیانوش‌راد اظهار داشت: کابینه دوازدهم باید جوان‌تر باشد و از حضور زنان استفاده بیشتری کند و در جلب مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مدنی باید بیش از گذشته اقدام نماید.

او تاکید کرد: رییس دولت دوازدهم باید حل مشکلات طبقات فرودست اقتصادی بیش از پیش توجه داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به سیاست‌های اقتصادی در دولت نیز اشاره کرد و گفت: افزایش سیاست‌های حمایتی بدون تزریق نقدینگی در کشور از جمله گام‌هایی است که باید به صورت ویژه برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز