خبرگزاری کار ایران

کاشفی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت پاسخگوی اعتماد مردم باشد/ برخی وزارتخانه‌ها باید تقویت شوند

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۱۹۱

عضو شواری مکزی حزب اتحاد ملت گفت: انتظار مردم این است که دولت ارتباط بیشتری با مردم داشته و همچنین پاسخگوی مردم باشد و تکریم ارباب رجوع را دنبال کند و دولت الکترونیک اجرایی شود.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: این حرکت مردم پیام بسیار مهمی داشت و نشان داد با یک بینش پای صندوق رای آمدند و خواستار شفافیت، تعامل، مذاکره، صلح‌جویی و فاصله گرفتن از برخورد خشن هستند در این میان دو بینش اخلاق و بداخلاقی مطرح شده و مردم این را احساس کردند.

عضو شواری مکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به سیاست خارجی دولت روحانی گفت: سیاست خارجی و برجام با موفقیت انجام شد و برجام توانست قطعنامه‌های تحمیل شده را خنثی کند و یا کاری کند که آنها کارایی لازم را نداشته باشند که د ر پی آن روند عادی ‌سازی در بحث مناسبات مالی ، بیمه و کشتیرانی برقرار شد.

کاشفی با بیان اینکه  مردم برخورد آگاهانه‌ای در رابطه با سیاست خارجی دولت روحانی داشته‌اند، افزود: این انتخاب نشانگر این است که مردم خواستار این هستند که کسی روی کار آید که سیاست‌های گذشته را ادامه دهد و اهل گفت‌وگو ، سیاست و مدارا باشد و بتواند آن چیزی که در سطح بین‌المللی پیش آمده را مدیریت کند و با توجه به شرایط منطقه اگر تهدیدی در صحنه وجود دارد آن را به فرصت تبدیل کند و به بحران‌ها دامن نزند و اوضاع را به تنش نکشاند تا بحث رودررویی و جنگ را به دنبال نداشته باشد.

کاشفی بیان کرد: بنابراین با توجه به شرایطی که در دولت نهم و دهم به وجود آمد و همه دنیا در مقابل ایران قرار گرفتند دولت روحانی توانست با سیاست گفت‌وگو و منطق بحث ایران‌هراسی را حل کند و ایران در جایگاه و منزلت خود قرار گرفت که در مناظرات این ابعاد خود را نشان داد و مردم توانستند به صحنه بیایند و احساس کنند اگر سیاست‌هایی دولت یازدهم ادامه پیدا نکند، ممکن است کشور با مشکلاتی مواجه شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به بحث سیاست داخلی گفت: مهمترین مساله‌ای که اکنون مردم مطالبه می‌کنند بحث رکود است که در صحبت‌های آقای روحانی و جهانگیری هم به آن اشاره شد مبنی بر اینکه برای حل مساله رکود و مشکل بیکاری باید بتوانیم سرمایه‌ها را به میدان بیاوریم که این شامل سرمایه داخلی و خارجی می‌شود و نیاز دارد تا بستری امن و آرام مهیا شود.

او گفت: با توجه به ارتباطاتی که میان دولت یازدهم با شرکت‌های بزرگ و دولت‌ها و بوجود آمد و زمینه سرمایه‌گذاری فراهم شده باید آن‌ها ادامه یابد و پروژه‌هایی که نیمه‌تمام هستند فعال شود به ویژه در صنعت نفت و پتروشیمی می‌تواند مشکل رکود را حل کنند.

کاشفی با تاکید بر اینکه دولت در زمینه تورم موفق عمل کرد، ادامه داد: دولت یازدهم توانست تورم بالای ۴۵ درصد را به  زیر ۱۰ درصد برساند ولی در زمینه رفع رکود باید فعالیت بیشتری انجام شود و واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل شده‌ای که ثمره سیاست غلط دولت احمدی نژاد است فعال  و زمینه صادرات فراهم شود.

عضو حزب اتحاد ملت گفت: برای اولین بار در دولت یازدهم صادرات بر واردات سبقت گرفت و توانستیم از وضعیت خوبی برخوردار شویم؛ باید این مسیر را دنبال کنیم و واردات را به حداقل برسانیم همانطور که در گندم به خودکفایی رسیدیم و مساله واردات بنزین را برای نیاز داخل مدیریت کردیم.

او تاکید کرد: دولت باید در زمینه صادرات و سرمایه‌گذاری تلاش بیشتری داشته باشد تا بتوانیم مسائل اقتصادی را موثرتر پیگیری کنیم و مردم آن را احساس کنند و با توجه به اعتمادی که به دولت کردند مسائل حقوق شهروندی و قانون‌مداری هم باید ظهور بیشتری داشته باشد.

کاشفی با اشاره به فعالیت احزاب در دولت یازدهم گفت: زمینه فعالیت بیشتر احزاب در دولت روحانی فراهم شد که امیدواریم ادامه یابد و روز به روز احزاب بتوانند به جایگاه خود برسند.

کاشفی در رابطه با ویژگی کابینه دوازدهم گفت: انتظار مردم این است که دولت ارتباط بیشتری با مردم داشته و همچنین پاسخگوی مردم باشد و تکریم ارباب رجوع را دنبال کند و دولت الکترونیک اجرایی شود تا مردم وقت زیادی صرف نکنند و بدون واسطه کار خود را انجام دهند.

او افزود:  نیازمند بازنگری در برخی وزارتخانه‌ها هستیم و باید در برخی موارد وزرا تقویت شوند و با توجه به مطالبه مردم برای شفافیت دولت باید این مسائل را سریع‌تر در دستور کار خود بگذارد.

کاشفی اظهار داشت: رای مردم به روحانی مثبت بود اما انتظاراتی هم دارند و دولت باید پاسخگوی اعتماد مردم باشد تا مردم احساس کنند  شیرینی و حلاوت انتخابی که کردند ماندگار است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز