خبرگزاری کار ایران

تحلیل ایندیپندنت از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری:

وحشت حاکمان سعودی از انتخاب روحانی/ شکست ترامپ در انتخابات ایران

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۸۲۵

پایگاه خبری ایندیپندنت پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان، گزارشی در این رابطه منتشر کرد.

به گزارش ایلنا،‌ ایندیپندنت نوشت پیروزی «حسن روحانی» رییس‌جمهوری کنونی ایران در انتخابات روز جمعه، خبر بسیار خوبی برای مردم این کشور و خبر بدی برای ترامپ و دوستانش بوده است.

این پایگاه خبری افزود: «سعودی‌ها و دیکتاتور‌هایی که برای ملاقات با ترامپ در ریاض گرد‌هم آمدند، از پیروزی یک نامزد معقول و معتدل در انتخاباتی آزاد (که خودشان جرات برگزاری آن را نداشتند) وحشت کردند.»

ایندیپندت ادامه داد: «بنابراین پیروزی روحانی در انتخابات روز جمعه برای ایران یک برد و برای دولت ترامپ یک شکست محسوب می‌شود. ترامپ ترجیح می‌داد نامزدی در انتخابات ایران پیروز شود که تظاهر به دشمنی با وی، آسان‌تر باشد.»

ایندیپندنت همچنین به آرای روحانی اشاره کرد و نوشت که رییس‌جمهوری منتخب ایران با نزدیک به ۲۴ میلیون رای از ۴۱ میلیون رایی که در صندوق‌ها انداخته شد، در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی رسید.

این خبرگزاری با اشاره به تضاد انتخابات دموکراتیک ایران با جمع دیکتاتور‌هایی که در ریاض گرد‌هم آمدند تا از ترامپ استقبال کنند، نوشت: این کشور‌ها برای تشویق عربستان به درگیر شدن با ایران، در ریاض گرد‌هم آمدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز