خبرگزاری کار ایران

فریده غیرت در همایش حقوق شهروندی و انتخابات:

عدالت قضایی و رفع حصر از وظایف رییس جمهور نیست/به انتخابات بی‌تفاوت نباشیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۶۰۷

یک حقوقدان گفت: دولت روحانی وارث بحران های زیادی بود و ترمیم خرابی ها به مراتب سخت تر از ساختن است و به نیرو و هزینه زیاد نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریده غیرت در همایش حقوق شهروندی و انتخابات که از سوی ستاد جوانان روحانی برگزار شد، اظهار کرد: ما اکنون در آستانه دو انتخاب مهم و اعمال یکی از حق شهروندی یعنی انتخاب از طریق رای دادن هستیم. یکی از حقوقی که از طرف همه حکومت ها پذیرفته شده، حق انتخاب کردن و انتخاب شدن است.

این حقوقدان با اشاره به اینکه قانون اساسی ایران می‌گوید در ایجاد نهادهای سیاسی بر اساس تلقی مکتبی باید صالحان بر کار باشند و تمام عناصر اجتماع باید مشارکت کنند، افزود: قانون اساسی زمینه را فراهم کرده تا هر فردی به سهم خود مسئول باشد؛ یکی از زمینه‌های مهم انتخابات استعمال حق گزینش افراد صالح است.

این وکیل دادگستری ضمن بیان این مطلب که قانون اساسی مردم را مختار کرده که با آزادی انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور پاسدار قانون اساسی است؛ بر همین اساس آقای روحانی با اعتقاد بر اجرای قانون اساسی، به حقوق شهروندی توجه ویژه کردند و منشور حقوق شهروندی را ارائه داد.

غیرت ادامه داد: عده‌ای گفتند حقوق شهروندی ابداع جدیدی نیست؛ روحانی قبل از انتخاب شدن، گفت به مسائل حقوقی توجه دارد و برای تغییر وضع موجود اقداماتی می‌کند تا نا به سامانی ها از بین برود. ایشان با صداقت کامل به تفصیل، مهمترین حقوق مردم را در حقوق شهروندی ذکر کرد.

او با بیان این مطلب که در قسمتی از منشور به حضور مردم در انتخابات توجه شده که به تبلیغ انتخابات و هزینه کردها توجه شده است، گفت: اینکه دولت روحانی در جهت اجرای این حقوق چه اندازه موفق بوده، باید اذعان کنیم درجهت اجرای این مجموعه تلاش بسیار کرد. او وارث بحران های زیادی بود و ترمیم خرابی ها به مراتب سخت تر از ساختن است و به نیرو و هزینه زیاد نیاز دارد.

این وکیل دادگستری افزود: گام هایی که دولت برای ترمیم خرابی های موجود برداشته و با تبلیغ منفی برخی رسانه‌ها و رسانه ملی روبه رو شد، قابل قبول بوده است.  دولت نگاه جهانیان به ایران را تغییر داد. آنچه مردم از ایشان می خواهند جز وظایف دولت نیست. به طور مثال عدالت قضایی و رفع حصر از وظایف ایشان نیست؛ اطلاع داریم در این زمینه تلاش کردند، ولی مردم باید در جریان این اقدامات قرار گیرند.

غیرت ضمن اشاره به اینکه نکته منفی در کارنامه دولت نیست و این به معنی وجود نقص نیست، ادامه داد: فراموش نکنیم زمانی که دولت در دست گرفتند، اوضاع کشور چقدر نا به سامان بود جالب اینجاست که منتقدین دولت قبلی در زندان هستند اما منتقدین دولت فعلی آزاد هستند و هر کاری می خواهند می کنند.

او با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی در هر صورت می‌تواند راهکار دولت و خط مشی دولت باشد، تصریح کرد: حضور روحانی برای بار دوم، برای همه مفید است.دولت در قبال حقوق شهروندی تکالیفی دارد که خود را مقید بر اجرا این ها می‌داند.

غیرت با تاکید بر اینکه ما نباید به انتخابات بی تفاوت باشیم و نتیجه بی تفاوتی خود را در گذشته در شورای شهر و مجلس دیدیم، گفت:  به هوش باشیم و این تجربه را تکرار نکنیم؛ هر کدام وظیفه داریم و اطرافیان را باید به رای دادن ترغیب کنیم. آزموده را آزمودن خطاست؛ تاریخ راجع به عمل ما قضاوت می کند؛ امروز پیام رهبر اصلاحات را شنیدم حتما در انتخابات شرکت می‌کنم و به روحانی رای می دهم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز