خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه نشست برگزار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۵۴۵

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کارشناسان سه کشور روسیه، ایران و ترکیه در هفته‌های آتی برای بررسی استانداردهای طرح ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه نشستی برگزار خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» روز گذشته –پنچ‌شنبه- اعلام کرد در کمتر از دو هفته دیگر کارشناسانی از سه کشور روسیه، ایران و ترکیه نشستی درباره سوریه برگزار خواهند کرد.

وی در تبیین برگزاری این نشست تصریح کرد که این گردهمایی برای بررسی استانداردهای طرح ایجاد منطقه کاهش تنش در سوریه برگزار می‌شود.

لاوروف در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد طی مدت ۱۰ تا ۱۲ روز آتی این نشست برگزار خواهند شد.

وی تاکید کرد در این نشست درخصوص مسائلی همچون ناظران و ایست‌های بازرسی نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که نظرات در این نشست باید مورد توافق تمامی طرفین قرار گیرد.

توافق ایجاد مناطق کاهش تنش هفته گذشته  در دور چهارم مذاکرات آستانه به امضای نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه رسید و در هفته جاری به اجرا درآمد.

مسکو، تهران و آنکارا به عنوان سه ضامن صلح و اجرای این توافق در سوریه خواهند بود.

بر اساس طرح مذکور چهارمنطقه در سوریه به عنوان مناطق امن معرفی شده که پذیرای آورگان سوری خواهد بود و همچنین تامین امنیت این مناطق بر عهده نیروهای خارجی قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز