خبرگزاری کار ایران

بازتاب هشدار تند وزیر دفاع ایران به شاهزاده سعودی در رسانه‌های عربی

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۰۴۴

اظهارات وزیر دفاع ایران در پاسخ به مواضع ضد ایرانی جانشین ولیعهد سعودی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشته است.

به گزارش ایلنا، واکنش «حسین دهقان» وزیر دفاع جمهوری اسلامی به مواضع ضد ایرانی «محمد بن‌سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی، بازتاب‌های متفاوتی در رسانه‌های عربی داشت.

بر این اساس، سرتیپ پاسدار حسین دهقان، وزیر دفاع ایران در گفت‌وگویی با تلویزیون «المنار»، هشدار داده در صورتی‌که «عربستان علیه ایران مرتکب حماقت شود»، تهران فقط مکه و مدینه را امن نگاه خواهد داشت.

 روزنامه فرامنطقه‌ای «رای‌الیوم» نوشت، در اظهاراتی که نشان از تشدید تنش بین ریاض و تهران است، وزیر دفاع ایران هشدار داد که در صورتی‌که عربستان مرتکب «حماقتی» شود، هیچ مکانی به جز مکه و مدینه منوره سالم نخواهد ماند.

‌رای‌الیوم تصریح کرد، این هشدار شدیداللحن وزیر دفاع ایران در پاسخ به تهدیدهای بن‌سلمان، جانشین ولیعهد سعودی مطرح می‌شود که به «انتقال جنگ به داخل ایران» تهدید کرده بود.

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی با عنوان «وزیر دفاع ایران به عربستان سعودی در واکنش به اظهارات جانشین ولیعهد این کشور پادشاهی هشدار داد»، نوشت: عربستان سعودی و ایران بر سر نفوذ در منطقه خاورمیانه رقابت می‌کنند، در حالی‌که ریاض، تهران را به حمایت مالی و در برخی موارد حمایت تسلیحاتی از گروه‌های مخاصم آن در جهان عرب متهم می‌کند ولی تهران بارها این اتهام‌ها را رد کرده است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز در گزارشی نوشت، وزیر دفاع ایران در واکنش به «تهدیدهای علنی» شاهزاده جوان سعودی علیه ایران، هشدار داده است: «ما به آنها توصیه می‌کنیم، مرتکب حماقت نشوند، ولی اگر حماقت کنند، جایی غیر از مکه و مدینه را سالم نمی‌گذاریم.»

شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» هم در بازتاب سخنان سرتیپ دهقان با تلویزیون المنار، به بخش‌هایی از اظهارات وی اشاره کرده که گفته است: «امروز شاهدیم عربستان تا مرز استیصال پیش رفته و حتی به مرز تملق و چاپلوسی برای نتانیاهو (نخست‌وزیر اسرائیل) رسیده است، هدفشان از این تملق تحریک نتانیاهو علیه ماست. این رفتار چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ چرا تحریک علیه منطقه‌ای را در پیش گرفته‌اند که مردمش به پاخاسته‌اند و حاضر نشدند تسلیم وهابیت و سلفیت شوند؟ چرا علیه این مردم و برای سرکوب این مردم پول و سلاح می‌فرستند؟»

شبکه تلویزیونی «المیادین» نیز با بازنشر بخش‌هایی از مصاحبه وزیر دفاع ایران با المنار، نوشت، وزیر دفاع ایران عربستان سعودی را تهدید کرد که در صورت ارتکاب هرنوع حماقتی علیه ایران، جایی در این سرزمین پادشاهی به جز مکه و مدینه سالم نخواهد ماند.

 شبکه تلویزیونی «الحره» با اشاره کوتاه به واکنش تند وزیر دفاع ایران به مواضع ضد ایرانی شاهزاده بن‌سلمان، نوشت: تهران، ریاض را تهدید کرد.

 الحره افزود، از زمان مصاحبه تلویزیونی شاهزاده محمد بن‌سلمان که در بخشی از آن ایران را با صراحت تهدید به جنگ کرده است، مقام‌های ایرانی واکنش‌های «قاطعی» نشان دادند. «غلام‌علی خوشرو» سفیر این کشور در سازمان ملل متحد نیز در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان و نیز شورای امنیت نوشت: «ما هیچ تمایلی به تشدید تنش در منطقه‌مان نداریم و این (تنش) به نفع ما نیست.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز