خبرگزاری کار ایران

فایننشال تایمز نوشت؛

اصولگرایان در رقابت با روحانی به برجام حمله می‌کنند/تندروها حاضر به تحریک ترامپ از طریق نقض توافق هسته‌ای نیستند

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۲۲۲

پایگاه خبری فایننشال تایمز آمریکا در گزارشی با اشاره به برخی اظهار نظرها از سوی کاندیداها و شخصیت های اصولگرا در ایران نوشت: آنها با وجود استفاده ابزاری از توافق هسته‌ای برای حمله به روحانی در تبلیغات انتخاباتی در نهایت حاضر به تحریک ترامپ با نقض برجام نیستند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری «فایننشال تایمز» اصولگرایان تندرو در ایران در حالی که توافق هسته ای را ابزاری برای حمله به روحانی در رقابت‌های انتخاباتی می‌دانند، اما در نهایت به حفظ این توافق متعهد شده‌اند.

این پایگاه خبری آمریکایی با استناد به صحبت‌های اخیر علیرضا زاکانی یکی از شخصیت‌های ارشد جریان اصولگرا و نماینده سابق مجلس نوشت: توافق هسته‌ای یک توافق تمام شده است و هیچ تلاشی برای نابودی آن از سوی ایران صورت نخواهد گرفت.

«فایننشال تایمز» نوشت: زاکانی که یکی از مخالفان توافق هسته‌ای زمان مطرح شدن این توافق در مجلس سابق ایران بوده است، گفته: ما توافق هسته‌ای را یک توافق تمام شده می‌دانیم و به آن متعهد خواهیم بود تا زمانی که آمریکا به طور رسمی از آن عدول کند.

این گزارش با بیان این که توافق هسته‌ای دستاورد مهم دولت روحانی است، نوشت: حامیان او معتقدند این توافق بسیاری از تحریم‌های بین المللی را لغو کرده است، تولید نفت ایران را دو برابر کرده است و روابط خارجی ایران را افزایش داده است. روحانی بارها گفته این توافق سایه جنگ را از سر کشور برداشته است.

این پایگاه خبری نوشت: اصولگرایان تندرو مدعی هستند که توافق هسته‌ای در ایجاد منافع ملموس برای مردم عادی در ایران ناتوان بوده و علیه روابط کشورشان با غرب به ویژه آمریکا موضع‌گیری می‌کنند. آنها می‌گویند تحریم های باقی‌مانده آمریکا علیه ایران سبب شده بانک های غربی قادر نباشند با ایران روابط تجاری برقرار کنند.

ابراهیم رییسی، یکی از کاندیداهای اصولگرا بر عدم اتکا به خارج برای حل مشکلات  اقتصادی تاکید می‌کند. او در همایش حامیانش گفته چرا روحانی کشور را چهار سال بیکار نگه داشته و منتظر باز شدن گره‌ها از خارج است؟ حامیان این کاندیدای ریاست‌جمهوری در واکنش فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

قالیباف دیگر کاندیدای اصولگرا روز دوشنبه گفته که او به این دلیل توافق هسته‌ای را حفظ خواهد کرد که نهادهای اسلامی از این توافق حمایت کرده‌اند اما از این توافق برای انتقاد به روحانی استفاده میکند.

او در گفت‌وگوی خبری خود گفته که پرسش مردم امروز این است که چرا آنها از این توافق منافعی عایدشان نشده است؟ این یک ضعف جدی در دولت کنونی است.

اصولگرایان تندرو به نظر هیچ تمایلی به تحریک ترامپ حتی در صورت عدم پیروزی روحانی ندارند.

زاکانی گفته ترامپ مانند یک حیوان درنده‌خو و چهره غیر قابل پیش‌بینی عمل می‌کند اما دندان‌های او ما را نمی ترساند؛ نباید به هر حرکتی از سوی یک بیمار پاسخ داد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز