خبرگزاری کار ایران

قالیباف:

۴ درصد در کشور پول، حاشیه امنیت و رسانه دارند/ قول ۵ میلیون شغل را برای خشکاندن ریشه فقر ، اعتیاد و بیکاری مطرح کردم

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۹۳۰

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات شوراها گفت: اگر قول پنج میلیون شغل را دادیم به خاطر این است که ریشه فقر ، اعتیاد و بیکاری خشکانده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر قالیباف در برنامه رادیو ایران گفت: برنامه امشب من این است که در ارتباط با کشورمان، تاریخش  و نسل آینده‌اش سخن بگویم. وقتی که می‌خواهم برگردم به این کشور کهن و یادماندنی می‌خواهم درباه واقعیت امروز سخن بگویم در این جا می‌خواهم صحبت‌هایی بگویم که می‌دانم بعضی از مسئولان دولتی امروز و یا برخی از افراد تافته جدا بافته که ۴ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند طاقت شنیدنش را ندارند.

او افزود: امروز مردم در مسائل اجتماعی در حاشیه هستند، در صحنه‌های سیاسی به طور مقطعی حضور دارند، از اقتصاد اخراج  شدند و در فرهنگ کنار گذاشته شدند. ده درصد جمعیت مافقر مطلق دارند، اکر بگوییم گرسنه می‌خوابند حرف گزاف نیست.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: ایران عزیز ما در بعد انرژی‌های فسیلی رتبه اول را دارد، آمار نشان می‌دهد پنج درصد از انرژی را در اختیار داریم اما بهره‌برداری مناسب نداریم. ما نیروی جوان داریم که آرزوی هر دولتی است ولی واقعیت تلخ این است  که  جایگاهی ندارند، مردم کم توقعی داریم، اگر در دولت مردم قول حمایت از فقرا را دادیم ، اگر قول پرداخت حداقل یارانه‌ها می‌دهیم برای این است که این قشر  زندگی خود را اداره کنند.

او خاطرنشان کرد: اگر قول پنج میلیون شغل را دادیم به خاطر این است که ریشه فقر ، اعتیاد و بیکاری خشکانده شود. اگر قول دادایم با  قاچاقیان حرفه‌ای و زالو صفتان  برخورد کنیم چون آن‌ها بدون تلاش از دست رنج کشاورزان و صعنت گران سود چند برابر می برند. اگر امروز ما نام می‌بریم از واردات‌چی‌هایی که سرباز بیگانگان هستند به خاطر مردم است. اگر امروز فاصله غنی و فقیر زیاد است به خاطر فقر و بیکاری است.

قالیباف یادآور شد: اگر می‌خواهیم سامانه ملی کارانه راه بیاندازیم برای این است که بتوانیم به جوانانی که  مشغول به کار بودند اما بهخاطر کاهش تولید و فعالیت بیکار شدند کمک کنیم، قول کارانه دادیم تا مردم تا زمان پیدا کردن شغل گذران زندگی کنند این حق این هاست، ما جوانانی را سراغ داریم که مادرانشان با مشکلات جسمی در خانه مردم کار می‌کنند که جوان خودشان را به دانشگاه بفرستند اما بعد از فارغ التحصیلی در خانه می‌مانند شکسته می‌شوند و نا امید.

او خاطرنشان کرد: ما مالیات را از ٩٦ درصد مردم می‌گیریم این مالیات‌ها از افرادی گرفته می‌شود ولی از افرادی که بیشترین رانت را دریافت می‌کنند خبری نیست. اگر ما قول می‌دهیم اقتصاد کشور را متحول کنیم برای افرادی است که در روستاها و شهرها زندگی می‌کنند تا هر ایرانی زندگی خوبی داشته باشد. دولت مردم وظیفه خود می‌داند که به بازنشستگان و فرهنگیان کمک بیشتری کند و فرصت برابر را فراهم کند.

کاندیدای ریاست جمهوری دوازدهم گفت: دولت مردم وظیفه دارد در مورد محیط زیست و ریزگردها که به مردم آسیب رسانده رسیدگی کند شما در انتخابات انتخاب می‌کنید که کشور به همین حالت باشد یا آن را تغییر دهید. گفتند که به وجود آوردن ٥ میلیون شغل شدنی نیست. یک میلیونو  هشت هزار نفر متولد ٦٦ هستند و در همان دهه ادامه داشته است همه این افراد متولد این دهه شغل می‌خواهند و می‌خواهند ازدواج کنند من متعجبم که دولتمردان امروز می‌گویند می‌خواهیم به امورات رسیدگی کنیم و پنج میلیون شغل شدنی نیست ما متعهد هستیم برای ایجاد این تعداد شغل با کمک مردم و جوانان البته در برنامه ششم آمده است.

قالیباف ادامه داد: اگر برای قاچاق اقدامی انجام شود چقدر شغل ایجاد می‌شود. سرمایه‌گذاری‌های داخلی به خاطر آن ٤ درصد از بین رفته است. در فعالیت‌های روستایی و صنایع کوچک در حوزه آی تی  افراد ماهر در این زمینه داریم . ولی متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

وی با انتقاد از افراد رانت‌خوار افزود: امروز دولت مردم می‌خواهد با این چهار درصد مبارزه کند و جلوی واردات بی‌رویه را بگیرد البته به جز مواد اولیه کارخانه‌ها. در کشوری که حوزه‌های  دانشگاهی می‌توانند خوب عمل کنند جایی برای واردات تسبیح و مهر نیست من معنی این حرف را درک می‌کنیم که آن چهار درصد پول و حاشیه امنیت و رسانه دارند.

او با انتقاد از واردات اجناس غیرضروری اعلام کرد: این را با همه وجودم درک می‌کنم که آن‌ها اهل تهمت زدن هستند. آن‌ها قدرت تخریب دارند. آن‌ها همان کسانی هستند که چندسال قبل در رسانه‌ها عکس دخترخانمی را با تجملات کذایی در یک مجلس عروسی پخش کردند و گفتند این عکس عروسی دختر قالیباف است و ما همان روز که قدم در راه خدمت گذاشتیم، جان خود را به دست گرفته و به میدان آمدیم و امروز نیز آبروی خود را به دست گرفته و جان خود را می‌دهیم و در برابر این ۴ درصد زالوصفت که خون ۹۶ درصد مردم را می‌مکند، به امید خدا و به کمک مردم جلوی این گروه اقلیت می‌ایستیم و مالیات را عادلانه می‌کنیم و جلوی فرار مالیات‌ها را می‌گیریم و به فضای کسب و کار رونق خواهیم داد.

او گفت: حدود ۱۴ سال قبل که توفیق خدمت در پلیس کشور را داشتم از مردمی کردن امنیت سخن گفتم که برخی این حرف را به سخره گرفتند. گفتم پلیس را به خدمت مردم درخواهم آورد ولی خندیدند. گفتیم نظارت مردم بر پلیس را اعمال خواهیم کرد چرا که مردم حق دارند بر پلیس نظارت کنند ولی به ما کنایه زدند. البته آن روز مردم حق داشتند این حرف را از بنده به سختی بپذیرند و آن‌ها که کنایه می‌زدند، مردد شوند. چراکه وقتی به یک پاسگاه و کلانتری مراجعه می‌کردیم و می‌گفتیم حکم جلب فردی را در دست داریم، می‌گفتند فرصت نداریم یا امکانات نداریم. وقتی دزدی را می‌گرفتیم، آن‌ها حاضر نبودند دزد را تحویل بگیرند. می‌گفتند ماشین نداریم و درغیر اینصورت می‌گفتند بنزین نداریم. ما آن روز به مردم قول دادیم که پلیس را به درب خانه‌هایشان بیاوریم و گفتیم با یک تلفن پلیس را در خدمت شما قرار می‌دهیم که امروز در پلیس ۱۱۰ شاهد هستیم و تنها در ۱۵ ماه این هدف محقق شد.

قالیباف خاطرنشان کرد: متعجم از دولتمردانی که مرتب می‌گویند نمی‌شود. وقتی می‌گوییم می‌خواهیم به جوانان کمک کنیم فریادشان بلند است که نمی‌شود و این‌ها شبیه به معجزه است. خیر این‌گونه نیست. فرق دولت مردم با دولت موجود این است که ما می‌گویم می‌شود و می‌توانیم و آن‌ها می‌گویند نمی‌شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: می‌گوییم چگونه می‌شود که درشرایطی که تمام ترویست‌ها به دنبال حمله به کشورمان هستند حتی یک جلیقه انفجاری وارد نمی‌شود که باعث افتخار است اما چگونه می‌شود که بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق به‌راحتی وارد کشور شده، از بنادر وارد شده، در جاده‌های ما حرکت می‌کند و به شهرها می‌رسد و جوانان و تولید ما را بدبخت می‌کنند و نمی‌توان جلویش را گرفت. آیا مردم می‌پذیرند؟ هرگز! ما می‌گوییم حداقل آن بخشی که یارانه می‌گیرند و صرفا با یارانه زندگی می‌کنند، با وجود تورم سالانه چرا این مبلغ افزایش نمی‌یابد. می‌گویند منابع نداریم. چگونه است که دولت در سال ۹۲ مبلغ ۱۰۴ هزار میلیارد هزینه جاری دارد و در سال ۹۵ این مبلغ به ۳۳۰ هزار میلیارد می‌رسد. یعنی هزینه جاری دولت سه برابر می‌شود و برای آن منابع وجود ندارد اما یارانه مردمی که گرسنه هستند و حداقل زندگی‌شان همین یارانه‌هاست، قابل افزایش سه‌برابری نیست.

او اضافه کرد: ما می‌گوییم از آنجا که مدیریت شما مربوط به حداقل ۶۰ سال قبل است، نمی‌شود اما با مدیریت نسل چهارمی و توجه به مدیریت روز دنیا می‌شود. می‌گوییم بجای شعار باید کار کرد. بجای حرف باید عمل کرد. اما شما می‌گویید با توضیح، گفت‌وگو و توجیه و نصیحت مسائل حل می‌شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: آیا مشکل قاچاقچی کله‌گنده و دلال زالو صفت و واردکننده طرفدار بیگانه را با نصیحت و مذاکره می‌شود حل کرد یا با کار و تلاش و مدیریت صحیح؟! پس پول هست اما نه آن‌جایی که باید باشد!

او گفت:‌ مردم عزیز باید در ۲۹ اردیبهشت تصمیم بگیریم و انتخاب کنیم. بین ادامه روند دولت فعلی که همیشه می‌گوید نمی‌شود و نداریم و دولت مردم که می‌گوییم می‌شود و داریم!

قالیباف یادآور شد: نمونه‌های آن در همین شهر تهران موجود است. باوجود این‌که دولت حقوق مربوط به متروی تهران را ندادند و تحریم‌ها نیز فشار زیادی وارد کرده بود، متروی تهران که در طول ۲۰ و اندی سال فقط ۷۰ کیلیومتر ساخته شد اما در این ۱۰ سال با همه مشکلات داخلی و خارجی ۲۳۰ کیلومتر مترو ساخته شد و امروز ۳۰۰ کیلومتر مترو داریم و ۸ خط مترو به پایان رسیده است.

او اضافه کرد: روزی که بزرگراه امام علی را آغاز کردیم، همه گفتند نمی‌شود. روزی که تونل‌ها را آغاز کردیم. همه گفتند نمی‌شود. اما امروز می‌بینیم که شد. آن روز که زمان‌بندی کردیم و گفتیم برج میلاد در فلان تاریخ انجام خواهد شد فلان مجموعه ورزشی و فلان مدرسه و رسیدگی به معلولان و محرومان انجام می‌شود و انجام هم شد.

قالیباف خاطرنشان کرد: با روند فعلی دولت نمی‌شود. راه‌آهن غرب کشور چندین سال است که قرار است انجام بشود. اتوبان تهران شمال به یک قصه تاریخی و پروژه مثال‌زدنی تبدیل شده و هنوز هم عمل نشده. ما با این مدیریت فعلی با چالش‌های جدی اجتماعی روبرو هستیم. شما اعتیاد طلاق و حاشیه‌نشینی را نگاه کنند. ۳۰ درصد مردم کشورمان حاشیه‌نشین هستند. مهاجرت از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ را نگاه کنیم. متاسفانه بحران کارآمدی در حوزه اجتماعی نیز سرایت کرده و امروز بعضاَ خانواده‌های ما در معرض فروپاشی هستند. اگر کانون خانواده از هم بپاشد، دولتمردان عزیز بدانید دولت شما نیز از هم خواهد پاشید و کشور و جامعه تضعیف خواهد شد و دین و ایمان آسیب خواهد دید.

محمد باقر قالیباف با اشاره به آسیب های اجتماعی گفت: امروز خانواده‌های ما در حال فروپاشی است دولت و جامعه از این  موضوع آسیب خواهد دید در کشوری که کلیه فروشی وسیله امرار  معاش است نمی‌توان جلوی دین فروشی را گرفت در  دولت مردم به کمک مردم اقتصاد کشور را خواهیم ساخت.

 

او با انتقاد از دولت افزود: رییس دولت گفته این مشکلات تا صد سال  دیگر حل نمی‌شود اقای روحانی مردم ما صبر عیوب ندارند ما باید از امکانات روز کشور استفاده کنیم و در همه زمینه‌ها سرعت ساخت را  افرایش دهیم و  از کار مردم گره‌گشایی کنیم.

قالیباف ادامه داد: با اجرا و عمل هم خوب کار کنیم و کار خوب کنیم ما در دولت مردم به جوانان رسیدگی خواهیم کرد و آن بخش آسیب دیده را به صورت اورژانسی رسیدگی خواهیم کرد و یارانه‌ها را برایشان خواهیم داد.

او با اشاره به طرح کارانه گفت: آن کارانه ٢٥٠ تومانی برای جوانانی است که از کار باز مانده‌اند در  دولت ما به مادران سرپرست خانواده کمک خواهیم کرد ما در شهر تهران به این شیر زنان کمک کردیم و خانواد‌ه‌هایی که معلول دارند. من در بازدیدی که به خانواده‌ها سر  زدم دیدم یک خانواده با هشت معلول با سرپرستی مادرشان زندگی می‌کنند ما به آنان رسیدگی خواهیم کرد.

شهردار تهران افزود:امید من بعد خدا به جوانان و دختران عزیزم که از دانشگاه فارغ شدند و به دلیل بیکاری افسرده‌اند است من متعجبم از دولتی که می‌گوید نمی‌توان ٥ میلیون شغل ایجاد کرد. ما به این موضوع پایان خواهیم داد.

قالیباف گفت: شما نگاه کنید چند نفر در کشور وام‌های کلان می‌گیرند و بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل مشکلات و پرداخت وام ها خودکشی کردند. سیستم مالیاتی و بانکی و هزینه‌های دولت باید کاهش پیدا کند.

او با اشاره برجام خاطرنشان کرد: ما باید در سیاست خارجی‌مان اولویت داخلی داشته باشیم. برجام سند ملی ماست ولی با تشکر باید بگوییم حرف مردم ما خوب بودن یا بد بودن برجام نیست برجام چه نتیجه‌ای در کشور ما داشت و چرا  دولت نتوانست حق ما را بگیرد.

قالیباف تاکید کرد: آقای روحانی شما باید پاسخ مردم را بدهید و از عملکرد دولت خود دفاع کنید، این حرف منصفانه‌ای نیست که بگوییم برجام سایه جنگ را از سر کشور دور کرد. مردم می‌دانند که سربازان آن‌ها، سردار سلیمانی‌ها ، همدانی‌ها ، شهدای مدافع حرم جنگ را از سر کشور ما دور کردند. مردم خوب می‌دانند دشمن امروز آن‌ها فقر و بیکاری است، اگر مرد هستیم باید بایستیم و. مبارزه کنیم تا امنیت و آرامش را به کشور بیاوریم.

او تاکید کرد: در حوزه فرهنگ هنرمندان ما مشکل دارند، مشکلات اجتماعی داریم. در کشوری که فاصله غنی و فقیر زیاد باشد قطعا جامعه خوبی نخواهیم داشت، مردم باید آزاد باشند. ۲۹ اردیبهشت روز خداحافظی با نداریم و نداشته‌‌ایم و نمی‌توانیم است. مردم همیشه شما بودید که ایستاده‌اید همیشه شما بودید که برای ایران افتخار آفریدید و امید است که ادامه داشته باشد و همیشه در صحنه باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز