خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مصباح یزدی:

انتخاب شخص به خاطر منافع گروهی کفران نعمت است/ بدبختی است که فرد یک عمر تلاش کند و هیچ چیز در مشت او نماند

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۱۹۱

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه در انتخاب مسئولان فردی را انتخاب کنیم که اسلام را بهتر بشناسد و دلسوزی‌اش برای محرومین بیشتر باشد، گفت: اگر اندیشه دیگری در سر بود و به جهات منافع گروهی، شخصی را انتخاب کردیم، قطعا کفران نعمت کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله مصباح یزدی عصر امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه امام خمینی تهران با تبریک عید مبعث گفت: هیچ نعمتی به اندازه بعثت پیغمبر نیست به تعبیری اهمیت این روز، برای رسالت است.

این استاد حوزه ادامه داد: خدا در آیاتی می‌گوید کسانی که منکر اسلام هستند هرچقدر هم کار خوب انجام دهند اما آثار و ثواب آن‌را نمی بینند. اعمال خوب کفار مانند خاکستری است که به باد سپرده می شود. خیلی بدبختی است که فرد یک عمر تلاش کند و هیچ چیز در مشت او نماند.

او با بیان اینکه خدا برای هیچ انسانی عمر ابدی قرار نداده است، اظهار کرد: عمر پیغمبر محدود بود و به سر آمد  اما خداوند متعال به امت لطف کرده و ۱۲شخصیت را از علم و معرفت مانند پیغمبر قرار داد تا برای بشر میراثى قرار دهند. الان که امام عصر غایب است احتیاج به مبین داریم.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه در روایتی در اصول کافی آمده که وارث پیامبران، علما هستند. کمبودی که در اثر نبود پیغمبر بوجود آمد به وسیله علمای آخر زمان جبران شود. هر کسی نمی‌تواند در جایگاه این علما و خلفا باشد.  کسی قایم مقام وزیر می شود که اشبه به وزیر است تا اگر او نباشد او کارها را انجام دهد. کسی جانشین پیغمبر است که در علم، عمل و تقوا اشبه‌ترین به پیغمبر باشد.

او یادآور شد: یکی از مقامات علما مدیریت ایشان است که باید مدیر و مدبر باشد و مصالح جامعه را درک و تدبیر کند. کمال دقت را در فتوا دادن کند و اعلم باشد. بودند کسانی که حتی در شرایط معاصر که در علم و تقوای آنها خدشه‌ای نبوده اما در مسائل اجتماعی بصیر نبودند و یک نوع سادگی داشتند که می‌توانستند او را فریب بدهند. اشخاصی که در علم تقوی شاخص بودن ضرری به اسلام زدند که دشمن نمی توانست به عالم اسلام بزند اما توانستند این اشخاص را بصورت مستقیم یا غیر مسقیم فریب بدهند و ضرر بزنند. رهبر باید اختلافات را حل کند و جلوی سوءاستفاده دشمن را بگیرد.

 رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه در سایه فداکاری‌های شده ما می‌توانیم از مفاهیم اسلام استفاده کنیم، گفت: به برکت خون‌های شهدا و رهبری امام و جانشین شایسته اش ملتی هستیم که توان شناخت اسلام و عمل به او را داریم. امنیت و شرایط زندگی سالم داریم اینها شعار نیست و من سیاستمدار و دنبال مقام نیستم. خدا دوست دارد نعمت‌هایش گفته شود و قدر دانسته شوند.

این استاد حوزه با تاکید براینکه باید قدر این نظام را بدانیم، تصریح کرد: باید با همت خود کمبودها را برطرف کنیم. در انتخاب مسئولان فردی را انتخاب کنیم که اسلام را بهتر بشناسد و دلسوزی‌اش برای محرومین بیشتر باشد. اما اگر اندیشه دیگری در سر بود و به جهات منافع گروهی، شخصی را انتخاب کردیم، قطعا کفران نعمت کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز