خبرگزاری کار ایران

در پی طرح تعلیق احتمالی تحریم‌های ایران صورت گرفت؛

تهدید شرکت‌های آمریکایی خواهان سرمایه‌گذاری در ایران توسط جمهوری‌خواهان

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۱۴۹

روزنامه جمهوری‌خواه «واشنگتن اگزمینر» مدعی شده سناتورهای هر دو جریان سیاسی آمریکا از دموکرات و جمهوری خواه هر دو از تحریم‌های جدید علیه ایران حمایت می‌کنند اما اعمال تحریم‌های جدیدی که در توافق هسته‌ای برداشته شده بود می‌تواند با مخالفت‌هایی روبه رو شود.

به گزارش ایلناT رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا اخیرا در نامه‌ای خطاب به رییس مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرده که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا شورای امنیت ملی را مکلف کرده است برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را مورد ارزیابی قرار دهد و این موضوع را بررسی کند که آیا تعلیق تحریم‌های ایران برای تامین امنیت ملی آمریکا حیاتی است یا خیر. 

روزنامه جمهوری خواه «واشنگتن اگزمینر» مدعی شده سناتورهای هر دو جریان سیاسی آمریکا از دموکرات و جمهوری خواه هر دو از تحریم‌های جدید علیه ایران حمایت می‌کنند اما اعمال تحریم‌های جدیدی که در توافق هسته‌ای برداشته شده بود می‌تواند با مخالفت‌هایی روبه رو شود. دلیل این امر این است که ایران از منافع اقتصادی توافق هسته‌ای در ازای برداشته شدن تحریم‌ها و همچنین متعهد بودن به توافق تا ۱۵ سال منتفع شده است.

در پی انتشار این نامه، الیوت انگل سناتور آمریکایی دموکرات در کمیته امور خارجی گفته امیدوارم که دولت تحریم‌های جدید علیه ایران را وضع کند و در این صورت آنها قطعا حمایت قاطع من را در قبال این تصمیمشان خواهند داشت.

او ادامه داد: اگر از توافق هسته‌ای عدول کنیم ایرانی‌ها همه پول‌های بلوکه شده‌شان را پس گرفته‌اند و هر کاری می‌توانند انجام دهند و من فکر نمی‌کنم ما بتوانیم به آنها چنین اجازه‌ای دهیم.

برخی نمایندگان جمهور‌ خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تقویت بازدارندگی ایران از بهره‌مندی از منابع توافق هسته‌ای شده‌اند که همین درخواست‌ها می‌تواند در تصمیم نهایی ترامپ تاثیرگذار باشد. 

پیتر رسکام و دیگر نمایندگان جمهوری‌خواه، کمپانی‌های غربی را برای سرمایه‌گذاری در ایران تهدید کرده‌اند و از ترامپ خواستهاند که مجوز لازم برای فروش بویینگ به ایران را لغو کند. 

مارکو روبیو و روسکام در نامه‌ای که پیش‌تر به ترامپ زده بودند مدعی شدند که ایران از هواپیماهای مسافربری سو استفاده می‌کند.

به گزارش ایلنا، تیلرسون در نامه‌ای که به رییس مجلس نمایندگان آمریکا پل رایان نوشته ضمن تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای مدعی شده که ایران در اتفاقات منطقه دست دارد و تیم ترامپ در حال بررسی است که آیا باید به توافق هسته‌ای پایبند بماند یا نه. 

او مدعی شده که دونالد ترامپ و تیمش ضمن بررسی برجام درباره اینکه آیا بازگشت تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران برای امنیت داخلی ضروری است یا نه بحث کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز