خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات:

اپراتورها را برای تماس صوتی تلگرام نمی‌توانیم اجبار کنیم/خیلی از کار صدا سر در نمیاورم

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۹۹۰

وزیر ارتباطات تاکید کرد: همواره به دنبال این بودیم تصمیمی بگیریم که هم مردم راضی باشند و هم اپراتورها. البته اگر اپراتوری تشخیص دهد به دلایل اقتصادی و نه سیاسی این تماس صوتی را ارایه نمی دهند مختار است و ما نمی توانیم اجبار کنیم. در دنیای امروز هیچ چیز جایگزین دیگری نمی شود در حال حاضر انواع اقسام شبکه های اجتماعی وجود دارد که با خدمات مختلف جای خود را پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمود واعظی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با موضوع تلگرام صوتی و گران شدن تعرفه‌های اینترنت گفت: سیاست ما این بوده که اینگونه خدمات که مورد نیازمردم است و از نظر اقتصادی  لطمه‌ای به کار دیگران نمی‌زند را آزاد بگذاریم. الان شبکه‌های مختلفی هستند که همین سرویس را ارایه می دهند. تعداد کاربران تلگرام در ایران قابل مقایسه با سایر کشور ها نیست به همین جهت خود تلگرام آرام آرام این برنامه را توسعه می دهد. 

او افزود: اینگونه سرویس‌ها از طریق شبکه‌هایی که اپراتور‌ها سرمایه گذاری کرده اند باید داده شود یعنی اگر اپراتور‌ها موافق نباشند که چنین سرویسی داده شود قطعا این با مشکل مواجه می شود. ضمنا نسل سوم و چهارم اینترنت همراه در شهرهای مختلف اجرا شده با سرمایه گذاری حدود ۱۹ هزار میلیاردی تومانی انجام شده است.اپراتورها در حال بررسی هستند که این امکانات وضعیت اقتصادی آنها را چگونه تحت شعاع قرار می دهد. 

وزیر ارتباطات تاکید کرد: همواره به دنبال این بودیم تا تصمیمی بگیریم که هم مردم راضی باشند و هم اپراتورها. البته اگر اپراتوری تشخیص دهد به دلایل اقتصادی و نه سیاسی این تماس صوتی را ارایه نمی‌دهند مختار است و ما نمی توانیم اجبار کنیم.  در دنیای امروز هیچ چیز جایگزین دیگری نمی شود. در حال حاضر انواع و اقسام شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که با خدمات مختلف جای خود را پیدا می‌کند.

واعظی در پاسخ به سوالی در مورد شایعه نامزد شدن خودش در انتخابات ریاست جمهوری که در صدا سیما مطرح شده است، گفت: من قبلا گفته‌ام که قطعا نامزد نخواهم شد و به شدت از نامزدی روحانی حمایت می‌کنم و اعتقادم بر این است که روحانی در دور اول کار های بزرگی کرده که نظام و مردم ثمره کار دولت ایشان در دور دوم بهتر می بینند. همه اعضا دولت یکصدا از روحانی حمایت می کنیم تا شعار های اشتغال و تولید داخلی است را در دور دوم انجام دهد. ما خیلی از کار صدا سر در نمیاورم از خودشان بپرسید چرا با وجود تکذیب ما دوباره این ادعا را مطرح می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز