خبرگزاری کار ایران

در حضور روحانی و پوتین انجام شد؛

امضای یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان ملی استاندارد ایران و خدمات فدرال تایید صلاحیت روسیه

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۰۲۲

در حضور روسای جمهور ایران و روسیه، اسناد همکاری‌های راهبردی بین دو کشور در حوزه‌های مختلف به امضا رسید.

به گزارش ایلنا، مرکز ملی تایید صلاحیت ایران وابسته به سازمان ملی استاندارد ایران و خدمات فدرال تاییدصلاحیت روسیه به منظور تسهیل تبادل کالا، خدمات و توسعه همکاری‌ها در زمینه تایید صلاحیت به تفاهم رسیدند.

به موجب این تفاهم‌نامه، همکاری و زمینه تبادل دانش و تجربیات میان دو طرف برای استقرار و برقراری سیستم تاییدصلاحیت بر اساس استانداردهای بین‌المللی، توسعه خواهد یافت. همچنین به منظور ایجاد هماهنگی در مقررات و روند اجرای خدمات تاییدصلاحیت براساس فرآیندهای مجامع بین‌المللی، سازوکار مشاوره منظم  تشکیل خواهد شد.

به روز رسانی، مستندسازی و عملیاتی کردن سیستم تایید‌صلاحیت، ارائه کمک‌های فنی روزآمد در کالیبراسیون و برقراری قابلیت ردیابی، تبادل تجربیات و اقدامات در استفاده از سیستم‌های الکترونیکی از مهمترین همکاری های فنی پیش بینی شده در این تفاهم نامه است.

بر اساس این گزارش، در این تفاهم‌نامه بر تبادل و به کارگیری دانش فنی و تجربیات در زمینه گواهی محصول از جمله استاندارد حلال و همچنین گواهی سیستم مدیریت، به ویژه در حوزه سیستم‌های مدیریت کیفیت و زیست‌محیطی، به روزرسانی ساختار سازمانی، قوانین و روشهای اجرایی و فرآیند‌های تاییدصلاحیت منطبق بر ضوابط و الزامات مجامع بین‌المللی تاکید شده است.

این یادداشت‌تفاهم شامل یک مقدمه و ۷ بند با اعتبار اجرایی ۵ ساله در حضور روسای جمهوری دو کشور ایران و روسیه به امضای نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و رییس خدمات فدرال تایید‌صلاحیت روسیه رسید.

انتظار می‌رود با امضای این تفاهم‌نامه و دیگر تفاهم‌نامه‌های امضا شده در این سفر، همکاری دولت‌های ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف، به ویژه در زمینه تجاری و مبادلات کالا و خدمات با جهش چشمگیری مواجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز