خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

در حد امام جماعت مساجد هم نتوانستیم فرزندانمان را به حوزه‌ها بفرستیم/ مردم افرادی را انتخاب کنند که دنبال آفتابه دزد نباشند

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۹۹۳

خطیب موقت نمازجمعه از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را برای تحصیل در حوزه علمیه تشویق کنند و گفت: متاسفانه ما در حد امام جماعت هم نتوانستیم فرزندانمان را به حوزه‌ها بفرستیم و مبلغ برای دانشگاه‌هایمان نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال ۱۳۹۶ با اشاره به گزارش حجت‌الاسلام غفوری قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور، از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را برای درس خواندن در حوزه‌های علمیه تشویق کنند و گفت: فرزندانتان  را مسلح به سلاح علم، دانش، قرآن، حدیث، اخلاق و فضلیت کنید چراکه  جامعه ما تهدید به بی اخلاقی، فساد، الحاد و کفر شده است.

او افزود: کفار دور ما را گرفته‌اند، آسیب‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی خطرهای جدی برای جامعه ما هستند و در این شرایط حوزه‌های علمیه دارالشفا هستند و پیشگیری‌ها از آنجا انجام می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: متاسفانه ما در حد امام جماعت هم نتوانستیم فرزندانمان را به حوزه‌ها بفرستیم و مبلغ برای دانشگاه‌هایمان نداریم اما دشمنان شما بیش از شما حساس هستند و در قرآن و احادیث تحقیق می کنند. خودتان را بیش از پیش به معارف علاقه نشان دهید و فرزندانتان را علاقه‌مند کنید.

صدیقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری مسائل مهم مملکت را با بصیرت درونی خود و با مشاوره از کارشناسان دلسوز بررسی می‌کنند و سپس نظر می‌دهند. نظرات ایشان نظر یک شخص نیست بلکه نظر کارشناسان خبره و نظر مراجع دین است.

او با تاکید براینکه دشمن با موشک‌هایی که از موشک‌های نظامی کاری تر است جامعه ما را هدف گرفته است، گفت: دشمن به مسئله فرهنگ و اقتصاد روی آورده‌ و تشخیص آن‌ها این است که اگر فشار اقتصادی بیاورند مردم را از نظام خسته می کنند از همین‌رو مقام معظم رهبری در چند سال اخیر موضوع اقتصاد را در اولویت اول قرار داده و امسال نیز شعار اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال را سرلوحه کار مسئولان قرار داده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: لحن مقام معظم رهبری در بیانات ابتدای سال‌، لحن تشکر بود چرا که مردم در روزهایی که باید میلیونی به خیابان بیایند، آمدند و در برابر یاوه‌گویی‌های آمریکا عکس العمل نشان داند. در روز ۲۲ بهمن، روز قدس و روز هایی که باید وابستگی خودر را به انقلاب نشان می‌دادند، مردم حضور داشتند.

صدیقی با بیان اینکه مردم در مراسم مذهبی پر فروغ‌تر از سال‌های قبل حضور داشتند گفت: دشمن در ابتدا هدفش القا مشکلات غیرقابل حل نظام به مردم است و اینطور بیان می‌کنند که اگر تحریم ادامه پیدا کند مردم قدرت زندگی ندارند و می‌خواهند بگوید نظام و انقلاب ناکار‌آمد است. آیا انقلاب در مقایسه با قبل از انقلاب خدمت‌های برجسته‌ای را عرضه نکرده است؟

او ادامه داد: مردم ببینند که در این مدت انقلاب کدام خلا‌ء‌ها پرشده و کدام گره‌ها باز شده است. در حوزه‌های برق، راه، انرژی  پتروشیمی، توسعه دانشگاه‌ها و دانشجویان پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم و همه مردم این‌ها را لمس می کنند و مردم می‌دانند چرخ انقلاب سرعت رو به پیشرفت داشته است.

صدیقی تاکید کرد: در این سال‌ها مردم با مشکلاتی مانند گرانی، آسیب‌های اجتماعی، رکود  مواجه بودند. این‌ها خطراتی است که باید برای آن‌ها چاره اندیشید. این نقطه ضعف‌ها به انقلاب باز نمی‌گردد و این ضعف مدیریت‌ها است که موجب شده این مشکلات ادامه پیدا کند. باید مدیران شجاع و کارآمد را در سنگرهای مسئولیتی این مردم قرار داد چراکه در طول این مدت هر جا مدیر شجاع و انقلابی حضور داشته کار پیشرفت  داشته‌است.

او با بیان اینکه باید به ظرفیت‌ها توجه کرد،‌ افزود: جوانان ما تشنه کار هستند در حالی که ما سند بالادستی داریم که با کار کارشناسی برنامه‌ریزی شده، اقتصاد مقاومتی ما برون نگر دانش‌بنیان و مردم بنیان است و ما با داشتن این برنامه‌ها، نیروهای انسانی و منابع طبیعی باید کار را پیش ببریم و برای اینکه کار جلو رود باید اقتصاد را به مردم سپرد و نظارت کرد. از طرفی باید برای کالاهای داخلی صحت عمل و حسن عمل تولید کنندگان را طلب کرد و هم اینکه دولت مدیریت کند تا تعاونی‌هایی برای ارائه کارهای درست داخلی و تشویق مردم برای خرید آن‌ها ایجاد شود. مسئله بیمه، گمرک، بانک‌ها و مالیات باید اصلاح شود تا تولید کننده داخلی قدرت رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به موضوع انتخابات گفت: مسئله انتخابات برای ما یک رکن اساسی است. نظام ما نظام مردم سالاری دینی است. ما در چهارچوب دین و قانون انتخاب می کنیم اما مردم هستند که این انتخاب را می‌کنند و اراده مردم است که مسئولین را تعیین می کند. انتخابات استمرار مردمی بودن نظام است. مردم صاحبان انقلاب هستند اما همیشه این مردم مظلوم هستند و برخی از مدیران به خواسته‌های آنها توجه نمی‌کنند.

او ادامه داد: خواسته مردم ما این است که آبروی معیشتی داشته باشند و عزت و استقلال و دیلپلماسی اثر گذار و غیر منفعل را در همه جا ببیند. لذا حضور مردم تعیین کننده است و نشانه این است که مردم انقلاب را اراده می‌کنند و این عزت و سرمایه است لذا حضور حداکثری مردم، هویت انقلاب را تحکیم می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به مردم گفت: مردم با خدا معامله کنید چراکه دنیا بنای نفوذ دارد و می‌خواهد کسانی انتخاب شوند که تحت نفوذ بیگانگان باشند و به فرهنگ و دین مردم اعتنا نکنند، در امور معیشتی همیشه محتاج بیگانه باشند و خودباوری نداشته باشند و همیشه احساس احتیاج به بیگانه ‌کنند. این کاری است که دشمنان ما همیشه در برنامه هایشان دارند. شما کسانی را انتخاب کنید که دین دارند و در خط شهدا هستند. نیروهایی که باورهای اعتقادی داشته باشند و این بصیرت شما همیشه کارساز بوده و در اینحا هم کارآیی خود را نشان خواهد داد.

او همچنین خطاب به افرادی که در انتخابات کاندید می‌شوند گفت: کاندیداها عمل به مر قانون داشته باشند کسی که می‌خواهد حافظ قانون باشد نباید قانون‌شکنی کند بلکه باید به آرای مردم تکمین کند. مانند سال 88 اردوکشی خیابانی برای بی احترامی به آرای مردم نداشته باشید. رقابت باید منطقی باشد. نامزدها منشور انتخابات را رصد کنند. برخی بیگانگان از برخی اشخاص حمایت می‌کنند این ها نقاط منفی است که باید در انتخابات در نظر گرفته شود. از طرف دیگر باید در انتخابات عدالت نیز رعایت شود. برخی چهره‌ها هم قدرت دارند و هم ثروت اما برخی دیگر هیچ کدام از این‌ها را ندارند. در انتخابات نفوذ زر و زور هم نباید باشد.

صدیقی در پایان تاکید کرد: کسانی را انتخاب کنید که توان مبارزه با فساد را داشته باشند. دنبال آفتابه دزد نروند بلکه دنبال کسانی بروند که تولید داخلی را نمی‌خواهند و با فساد مبارزه نمی‌کنند. کسانی را انتخاب کنید که با تبعیض مبارزه می‌کند چراکه تبعیض یکی از مسائل ایضایی جامعه ما است و کسی باید روی کار باشد که با تبعیض مبارزه کند، فقر مردم را لمس کند و خودش مرفه نباشد تا بداند که مردم چگونه زندگی می‌کنند. کسانی را انتخاب کنید که از متن جامعه باشند و با فقرا در رفت و آمد باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز