خبرگزاری کار ایران

دانشجو در گفت‌وگو با ایلنا:

معضلات شهری تهران راه‌حل علمی دارد/بقایی در لیست جمنا جای ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۸۵۶

عضو سابق شورای شهر تهران به تشریح چگونگی تنظیم لیست جمنا برای انتخابات شوراها در تهران پرداخت و گفت: انتخاب ۲۱ نفر نامزد برای حضور در لیست جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بررسی برنامه‌ها، سازوکار و سوابق افراد و رایزنی هیات رئیسه صورت می گیرد.

خسرو دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اولویت‌هایش در صورت راهیابی به شورای شهر تهران گفت: وقتی یک نفر به عنوان داوطلب برای عضویت در شورای شهری مثل تهران اعلام آمادگی می‌کند باید با یکسری موضوعات کنار آمده باشد که یکی از آنها، تمکین از تصمیم گیری جمعی است و از سوی دیگر تحصیلات و تخصص لازم را داشته باشد.

عضو دوره سوم شورای شهر تهران با بیان اینکه تحصیلاتش در حوزه معماری و شهرسازی است، اظهار کرد: کاستی‌هایی را در شهر می‌بینم که برای رفع آن راه‌حل‌هایی در نظر دارم. از جمله معضلاتی گریبان‌گیر شهر تهران می‌توان به مثل آلودگی، ترافیک و حمل و نقل عمومی اشاره کرد که به لحاظ علمی برای رفع تمامی این موارد راه‌حل‌هایی وجود دارد. سال‌هاست در دانشگاه‌ها این مباحث را تدریس می‌کنیم. بنابراین اولویت من در شورا مباحث این چنینی است که می‌توان آنها را از لحاظ علمی پیگیری کرد.

او درباره حضورش در لیست جمنا گفت: فعلا این لیست به جمع بندی کلی نرسیده و الان مشخص نیست که چه کسانی در لیست نهایی جمنا حضور دارند. به دلیل اینکه در کمیته شوراهای جمنا به بنده رای دادند، در جمع جمنایی‌ها حضور دارم.

دانشجو در پاسخ به این سوال که تهران تجربه حضور لیستی افراد در مجلس را داشته است، آیا فکر می کنید شانسی برای لیست جمنا وجو دارد اظهار داشت: اگر بخواهیم به عقب برگردیم این اتفاق در شورای دوم بالعکس افتاد. لیست جناح اصولگرا در سال ۱۳۸۲ به اسم آبادگران رای آورد. در این سال تماما ارکان کشور دست اصلاح‌طلبان بود و شورای دوم را اصولگرایان با لیست آبادگران در دست گرفتند.

این عضو سابق شورای شهر ادامه داد: رقابت سیاسی حال و هوای این چنین دارد. این رقابت‌ها مقطعی نیست و در این نقطه به پایان نمی‌رسد. وقتی یک جناح پیروز شد، این چنین نیست که جناح مقابل دست از تلاش بردارد و این در عالم واقعی رخ نخواهد داد. همانطور که به خاطر دارید عرصه رقابت در مجلس نیز وجود داشت و مردم به لیست اصلاح‌طلبان رای دادند. ما باز خود را به رای می‌گذاریم تا بتوانیم اعتماد مردم را به دست بیاوریم و وارد شورا شویم اما اگر این اتفاق هم نیفتاد این آخرین دور رقابت نیست.

دانشجو در خصوص سازوکار جمنا برای لیست بندی نیز تصریح کرد: جمنا از کسانی که برای حضور در شورا داوطلب هستند اعلام آمادگی می‌گیرد و از بین این افراد ۲۱ نفر انتخاب خواهند شد. انتخاب این ۲۱ نفر با بررسی برنامه‌ها، سازوکار و سوابق افراد و رایزنی هیات رئیسه صورت می گیرد.

او گفت: امید داریم که عزیزان اصولگرا همه لیست جمنا را حمایت کنند. بزرگان جریان اصولگرا همه از جمنا حمایت کردند انشاله این قدم های آخر هم با صلابت برداشته شود تا بتوانیم یک لیست داشته باشیم.

دانشجو در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و حضور ۱۴ نفری که عضو جمنا هستند اظهار کرد: همانطور که در جریان هستید این ۱۴ نفر از طریق جمنا به صورت رسمی اعلام نشده‌اند.بلکه این اسامی به دلیل اینکه جامعه تشنه شنیدن خبر در این حوزه است از طریق جراید و خبرگزاری‌ها اعلام شده است اما قرار بر این است که در ۱۷ فروردین جلسه‌ای برگزار و در این جلسه جمنا ۱۰ نفر را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد کرد. همه این ۱۰ نفر تعهد خواهند داد که اگر جمنا به یک نفر رسید بقیه ۹ نفر دیگر به نفع آن یک نفر کناره‌گیری کنند و این شرط حضور در این لیست  است.

اودرباره جبهه پایداری که تشکل نزدیک به آیت‌الله مصباح یزدی محسوب و اعلام کرده که در انتخابات مستقل عمل کرده و از جمنا تمکین نمی‌کنند، گفت: ما تمام تلاش را خواهیم کرد که همه جریان اصولگرایی از یک نفر حمایت کند. این تلاش تا آخرین لحظه‌ای که قرار است فرد مورد نظر جمنا اعلام شود ادامه خواهد داشت. توکل به خدا نتیجه هم خواهد داد.

دانشجو در خصوص حضور جلیلی مصباح، بقایی نیز در انتخابات گفت: آقای بقایی در لیست چهارده نفره هم حضور ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز